Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør man når ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-10, 14:59   #1
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør man når ...

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Storebror ringer alltid og sjekker om kompisene er hjemme før han drar av gårde, så slipper han bomtur. Kan det være en idè? Da unngår man også at hun vandrer videre på leting etter neste venninne, for å sjekke om hun er hjemme.

Jeg synes det er latskap at ungene skal ringe først før de drar på besøk. Kan de ikke bare få seg en bomtur i ny og ne da? Har ikke tall på hvor mange jeg hadde i min barndom og det tok jeg neppe skade av.
Jeg synes det er helt greit at min 7 åring vandrer til neste venn eller dar på lekeplassen/ skolen, men hun kan klokka og er alltid hjemme til 7.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 15:07   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Jeg synes det er latskap at ungene skal ringe først før de drar på besøk. Kan de ikke bare få seg en bomtur i ny og ne da? Har ikke tall på hvor mange jeg hadde i min barndom og det tok jeg neppe skade av.
Jeg synes det er helt greit at min 7 åring vandrer til neste venn eller dar på lekeplassen/ skolen, men hun kan klokka og er alltid hjemme til 7.

Det synes jeg også. Det er litt styrete. Jeg synes det er sånn det skal være mellom nabounger - man tar på seg klær, går ut og ser om noen er hjemme. Hvis de ikke er hjemme, eller det ikke passer så går man heller hjem igjen.

Min 6-åring har gått fritt fram og tilbake til venninnene sine i nabolaget et helt år. Men vi skal vite hvor hun er. Og midt i uka skal hun komme hjem klokka 7. Helgene som kommer nå som er lyse kan jeg godt se for meg at vi kan strekke til 8 hvis de har det gøy.

Gammel 09-04-10, 15:47   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Så godt at hun kom hjem igjen.

Sjuåringen her går også nokså fritt nå. Det hender at hun treffer skolevenner for eksempel på skoleområdet på ettermiddagen, i vinter har de tatt med seg akebrett og kost seg verre. Jeg synes det er veldig positivt at de er ute og leker, de har blitt så veslevoksne nå at jeg gjerne støttet oppunder "barnslig" lek.

Er det forresten en pågående konkurranse her inne om å legge barna tidligst mulig?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 16:14   #4
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser at jeg kanskje er litt lite bekymret. Men hva er dere så redd for? Hvis dere skal hindre at det skjer noe må dere jo være med dem hele tiden. Ikke bare se etter av og til.

Gammel 09-04-10, 18:26   #5
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Er egentlig enig i det, iben. Vi praktiserte det slik i vinter pga mere klær og sånt som skulle på. Jeg er jo også oppvokst uten telefon, så jeg gikk fra dør til dør noen ganger, hehe.

Tenkte det også som forslag til HI for å vite hvor barnet er.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.