Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvit saus fra pose?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-07, 15:35   #1
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Jo, altså... Jeg lager alltid den hvite sausen fra bunnen av f.eks. til fiskeboller (som syndig nok kommer fra en hermetikkboks) for da har jeg kraften fra boksen. Men hvis jeg ikke har fiskekraft syns jeg at den hvite sausen blir så tam på smak, så da har det hendt (kanskje to ganger minst) at jeg har brukt pose. Men ellers må jeg innrømme at hvit saus fra pose er noe jeg svært sjelden bruker.

Brun saus fra pose derimot, den med løk, den er knallgod til stekte fiskekaker.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 15:44   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Brun saus fra pose derimot, den med løk, den er knallgod til stekte fiskekaker.

Det er jeg enig i, og det er en av ytterst få ting jeg bruker fra pose. Kanskje den eneste. Den ER god til fiskekaker!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 15:51   #3
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen min er en av kjøperne.

Han sier at han ikke kan lage hvit saus fra "scratch". "....det er så vanskelig, den blir klumpete osv." Så hvis ikke det er jeg som lager den, så blir det pose.

Gammel 31-01-07, 16:02   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

For de som ikke kan lage mat blir posesaus uansett enklest. Å lage hvit saus fra bunn er kun enkelt når man har lært seg det...og det er slett ikke sikkert at de ikke gidder, men at interessen ikke er tilstede.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 16:13   #5
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Hvit saus kan jeg lage så jeg bruker ikke pose.
Men om andre velger å gjøre det så er da det helt opp til de.
Å tenke over om folk bruker pose eller ikke når de lager hvit saus kan jeg ikke si har vært noe jeg i det hele tatt har tenkt på.

Gammel 04-02-07, 21:52   #6
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Etter å ha fått klumper som får 6 og 4 åringen til å rynke på nesen så er det pose saus. Det toppet seg når eldste gråt for at jeg skulle lage sausen, for da var det bare klumper. Det skjedde EN gang..
Makan til elefanthukommelse på disse små altså

Sist redigert av Superior : 04-02-07 kl 21:53. Årsak: fant ikke html koden i dette trøtte hue for den gaah smilyen.. Derfor!
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.