Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Taushetsplikt - barnehageansatte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-10, 20:57   #1
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Taushetsplikt - barnehageansatte

Jeg synes dette var veldig på kanten, om det var over kanten kommer ann på hvilket forhold du har til de ansatte.

I "vår" barnehage har jeg veldig god kontakt med de fleste ansatte på fritiden og, likevel så holder de ansatte taushetsplikten, så jeg tror ikke de ville sagt noe som dette, i hvertfall ikke om de var usikre på om jeg var kjent med situasjonen på forhånd.

Gammel 15-04-10, 21:09   #2
Krem

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Ansattes helse er helt klart innenfor det som er taushetspliktbelagt ja.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 21:21   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er unødvendig mye informasjon å gi om en kollega ja, men jeg vet ikke om jeg hadde reagert så veldig. Bare prøvd å få samtalen over på noe annet og latet som om jeg ikke hørte det

Det jobbet en slik i bhg. til poden før. Hun mente ikke å være sladrekjerring, hun bare manglet litt sperrer for hva som er OK å dele. Hun kom også med alt for mye detaljer om seg selv og sitt liv også.

Gammel 15-04-10, 21:12   #4
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Jeg synes dette var veldig på kanten, om det var over kanten kommer ann på hvilket forhold du har til de ansatte..

Jeg kjenner ikke den omtalte annet enn som kontaktperson for datteren min i barnehagen. Hun har ikke vært så lenge i barnehagen heller. Hun som fortalte det kjenner jeg litt bedre til, siden hun var ansatt på sfo da sønnen min gikk der. Men jeg har litt dårlig erfaring med henne derfra, så det gjorde nok sitt til at jeg reagerte litt. Det var noen episoder der hun opptrådte veldig uprofesjonelt.

Jeg synes heller ikke det var så alvorlig, men jeg følte at det var for mye informasjon. Spesielt siden hun antydet at det var "mye som skjedde for henne for tiden", les: personlige ting. Jeg fikk i hvert fall ikke lyst til å ta det møtet med henne. Jeg kommer nok ikke til å gjøre det heller. Og jeg fikk følelsen av at hun veldig gjerne ville vite hva det var jeg skulle ha møte med kollegaen om.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 21:51   #5
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg kjenner ikke den omtalte annet enn som kontaktperson for datteren min i barnehagen. Hun har ikke vært så lenge i barnehagen heller. Hun som fortalte det kjenner jeg litt bedre til, siden hun var ansatt på sfo da sønnen min gikk der. Men jeg har litt dårlig erfaring med henne derfra, så det gjorde nok sitt til at jeg reagerte litt. Det var noen episoder der hun opptrådte veldig uprofesjonelt.

Jeg synes heller ikke det var så alvorlig, men jeg følte at det var for mye informasjon. Spesielt siden hun antydet at det var "mye som skjedde for henne for tiden", les: personlige ting. Jeg fikk i hvert fall ikke lyst til å ta det møtet med henne. Jeg kommer nok ikke til å gjøre det heller. Og jeg fikk følelsen av at hun veldig gjerne ville vite hva det var jeg skulle ha møte med kollegaen om.

Ut fra dette så forstår jeg at du synes det var litt mye informasjon. tror ikke jeg ville hatt møte med henne, deet er viktig at du er trygg på den som du skal avtale ting angående barnet ditt, synes jeg. Du må kunne føle deg trygg på at den ansatte ikke sprer informasjon om ditt barn.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.