Sv: Tips til hva man kan snoke?
Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.
Jeg er lavkarber og sverger til hjemmelaget is med sukrin istedet for sukker (kan bruke fruktose også), og kremfløte og eggeplommer og ekte vanilje og bittelitt mørk sjokoladebiter i. Nam! Supergodt, og så trigger det ikke søtsug.
Jepp den kjører jeg også. Eller, om jeg er utålmodig og fruktsugen, kjør 2 egg godt sammen i food processor, tilsett en liten skvett fløte og 1/2 pakke frosne bringebær (eller andre bær), kjør det til mos og tilsett evt. mer bær/fløte til konsistensen er som iskrem. Smak til med Sukrinmelis eller vanlig sukrin. Evt. Splenda men det er ikke så bra for verken kroppen eller miljøet, visstnok.
Jeg koser meg med en rute mørk sjokkis flere ganger i uka jeg. Det er jo sunt, masse antioksidanter. En rute er ca. 10 gram, jeg deler den opp i mange smååbiter og nyter hver bit lenge.
Ren frukt får jeg faktisk enda mer søtsug av, så det funker ikke for meg. Selv om jeg er fruktoman og ofte "sprekker" på frukt. Klarer ikke holde meg helt unna, men jeg får altså veldig søtsug av frukt. Mer enn av vanlig sjokolade faktisk, sikkert fordi frukt stort sett er sukker + vann, mens sjokolade inneholder fett i tillegg. Kjenner blodsukkeret går helt bananas.