Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tips til hva man kan snoke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-10, 12:23   #81
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hva man kan snoke?

Tåtti:

Takk for alle tips! Jeg spiser litt mørk sjokolade og begrenser meg til noen ruter. Men problemet er at til vanlig så er det nok, men ikke når jeg fullammer. Jeg begrenser sjokkisinntaket men går absolutt hele tiden og tenker på snop og jeg er lei av ha 100 % av tankene på snop så jeg må heller finne noe som jeg kan snope litt av.

Sukrinting tror jeg at jeg skal holde meg unna så lenge jeg ammer, og man trenger en del karbohydrater tenker jeg så det er ok med noe. Tipset med å stæsje opp frukt med litt krem og slikt er bra, da bruker jeg litt tid på å få fikset det og da føler jeg at jeg har spist dessert og ikke sånn lett-fortrengbar snoking som jeg ikke husker etterpå. Sorbeter og annen iskrem funker også, det er jeg veldig glad i. Kanskje jeg skal lage opp en større porsjon som jeg kan snoke av.

Gammel 20-04-10, 12:25   #82
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sorry, sanger funker HELLER ikke mot ekte sjokoladesug.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 12:38   #83
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fruktsalat med vaniljekesam og litt hakket, mørk sjokolade var "trøstematen" min på slutten av forrige svangerskap. Så det kan helt klart funke.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 12:38   #84
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiste mye knekkebrød med brunost på i ammeperioden. Og Kornmo med brunost. Det er jo mer næringsstoffer i dette enn i sjokolade.

Ellers holder jeg en knapp på å ta seg en pose med Nidars godbiter de gangene det virkelig kniper.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 12:41   #85
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Tåtti.

Men enig med Missa og hadde jeg ikke lyst på sjokolade når jeg gikk inn i denne tråden, så har jeg det i det minste når jeg går ut av tråden. :sjokoholiker:

Gammel 20-04-10, 12:42   #86
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

3 dl frosne bær (bringebær, blåbær, skogsbærblanding eller whatever) mikres til de er tinte og varme. Tilsett noen gode spiseskjeer med vaniljekesam og noen til med Go dag musliblanding. Godt, sunt og mettende.

Eller du kan spise Fruktnøtt som jeg gjorde nesten daglig da jeg fullammet.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 12:44   #87
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snoke, forresten? Verbet, altså?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 12:51   #88
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Snoke, forresten? Verbet, altså?

På min dialekt betyr å "snoke i skapet" sånn når man står og spiser litt rosiner og en brunostskive etc. Det var vel Anda som kalte det å "smutte" en gang, det er kanskje det som er korrekt skriftlig?

Gammel 20-04-10, 12:53   #89
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heter det ikke "å snoke" sånn på ånkli, altså?
Nå ble jeg like forbausa som når damene på bakeriet på Oslo vest ikke forsto hva jeg sa når jeg sa at kaken var speika.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 12:54   #90
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Det heter snok(e) på min Nordnorske dialekt også

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 12:55   #91
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, det heter snoke - "Slutt med den snokingen!"

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 13:03   #92
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å snoke betyr nesten "å spionere på noe" i min verden - å stikke nesa si borti noe man burde holde seg unna. Jeg kan godt snoke etter noe godt i skapene, men skal jeg spise det jeg finner, må det andre verb til.

Gammel 20-04-10, 13:07   #93
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Å snoke betyr nesten "å spionere på noe" i min verden - å stikke nesa si borti noe man burde holde seg unna. Jeg kan godt snoke etter noe godt i skapene, men skal jeg spise det jeg finner, må det andre verb til.

Hehe, du har helt sikkert rett, det er kanskje bare så implisitt at om man har snoket etter noe å spise, og funnet det, at det på pragmatisk trøndersk ikke er nødvendig å presisere at man helt selvfølgelig gofler det i seg.

Gammel 20-04-10, 13:10   #94
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

På min dialekt betyr å "snoke i skapet" sånn når man står og spiser litt rosiner og en brunostskive etc. Det var vel Anda som kalte det å "smutte" en gang, det er kanskje det som er korrekt skriftlig?

Det har jeg aldri hørt før, men ifølge ordboka betyr det smette, smyge. Det er beslektet med hva jeg kanskje ville kalt aktiviteten, å smugspise (eller rett og slett småspise, tror jeg).

Gammel 20-04-10, 13:14   #95
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg så trådtittelen trodde jeg et øyeblikk at du var ute etter informasjon du kunne snoke frem om folk på nettet.

Gammel 20-04-10, 14:07   #96
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Ser du på nye Doctor Who Esme? Har du vurdert fiskepinner dyppet i vaniljesaus?

Ben "sure looked tasty" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 15:10   #97
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg snoker også i skapene, men det jeg spiser mauler jeg. Er du forresten østlending i dialekt, Esme?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 15:29   #98
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg snoker også i skapene, men det jeg spiser mauler jeg. Er du forresten østlending i dialekt, Esme?

Jeg, nei? Jeg snakker trønderdialekt jeg.

Gammel 20-04-10, 15:34   #99
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Heter det ikke "å snoke" sånn på ånkli, altså?
Nå ble jeg like forbausa som når damene på bakeriet på Oslo vest ikke forsto hva jeg sa når jeg sa at kaken var speika.

Speika? Det har jeg faktisk aldri hørt før. Hva betyr det? Det er et ord vi aldri bruker her i hvert fall.
Og her kan vi snoke i skapene, men vi spiser det vi finner. Evt. mauler.

Gammel 20-04-10, 15:44   #100
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg, nei? Jeg snakker trønderdialekt jeg.

Jeg har alltid forestillt meg at du snakket pen oslodialekt

Jeg la jo på meg noe enormt da jeg ammet poden, så jeg unnet meg tydeligvis litt for mye, men innenfor rimelighetens rammer må det da være OK å spise noe søtt for å prøve å stille hungeren.

Eller du kan spise en hel boks med Nugatti Air, med skje. Det hjelper også veldig på søthungeren, har jeg hørt

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.