|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?Jeg tenker at man ikke skal se seg blind på hvordan små barn ser ut, men være opptatt av hva/hvordan/hvor mye de spiser. Babyfett forsvinner.
|
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?
Tja, gjør det nødvendigvis det? Min datter var bollerrund som baby. Skikkelig buddah. Hun har alltid vært kraftig, med ekstra polstring rundt midjen.
|
|
|
#3 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kroppsform ligger i genene hjulpet godt av livsstil osv. En del jenter strekker seg i tenårene og babyfettet blir borte.
|
|
|
|
#4 |
|
Shake it out!
|
Ja, en del gjør nok det, men eldstemann har nok ikke så lange gener at det gjør noe. Men for alt i verden, det kan jo hende at hun strekker av seg en del. Men kroppsbygningen hennes er fremdeles kraftig, selv om hun er mye mindre enn jeg var da jeg var liten, så er det veldig mye av mine gamle barneklær som hun aldri fikk på seg fordi hun var for bred (ikke fet) over ryggen.
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?007, jeg har møtt flere familier hvor et barn har stukket seg ut, sånn vektmessig. Husker jeg snakket med en familie om det, for der var det så utrolig synlig at gutten deres var overvektig i en ellers fryktelig sportslig familie. Det var ikke jeg som tok det opp, altså, og sønnen var ikke i nærheten. Men de forstod heller ingenting, for gutten var 7 år, og foreldrene styrte jo kost og aktiviet, men gutten var likevel bollerund. Så da må det jo være noe annet enn kosthold og aktivitetsnivå, for å si det sånn.
|
|
|
#6 |
|
© All rights reserved
|
Jeg er, i teorien, helt enig med deg, men min snart 11-åring skjønner godt at hun er større enn sine jevnaldrede og forstår godt at jeg tenker vekt når jeg begrenser matmengden hennes. Jeg fokuserer på at hun ikke er tykk, at hun er frisk og fin og sunn, men hun skjønner nok mer enn jeg vil at hun skal skjønne. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Shake it out!
|
Jeg innser at det ikke er så veldig lenge til vi er der vi også, med vår veldig snart 10-åring. Så hvis du har noen gode råd til hvordan vi takler det, så er jeg bare ører.
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?Jeg tror temmelig fast på at hva man synes er passe mengde til et måltid er en vane, og at vi i Norge er på vei til å spise større porsjoner enn hva vi gjorde på 70-tallet. Bare det hvor mye middagstallerkenstørrelsene har økt tyder på det.
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?Jepp. Jeg nekter min yngste (snart 7) å spise mer enn tre-fire skiver til kveldsmat. Han er ikke overvektig, men han er en storspiser av rang. Synes det er greit å markere at det finnes grenser for hvor mye man kan putte i seg, selv om maten er sunn. Jeg synes det er unormalt å spise 7 grovbrødskiver med leverpostei kl. 19.30 hvis man spiste seg god og mett på middag kl. 17.00. Nå vokser han veldig, men jeg er litt redd for hva som skjer den dagen veksten stagnerer hvis han fortsetter å lange innpå som han gjør nå. Derfor prøver jeg å sette litt grenser. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|