|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Geografisk ignorante foreldre?Min snart-femåring er veldig interessert i hvor vi drar og hvilke land som er hvor, det har hun vært siden hun var sånn ca 2! Men jeg regner med at ikke alle barn er like interessert. Jeg er voksen, og har store problemer med Norgesgeografi.
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Geografisk ignorante foreldre?
Samme her. Jeg sier aldri at jeg skal til Syden på ferie, jeg forteller hvilket land jeg skal til.
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Men det er jo bare for å late som om du ikke har vært på pakketur, men har reist individuelt og dyrt og ordentlig, er det ikke?
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Haha nei, det faller meg rett og slett bare ikke inn å si Syden, jeg sier alltid landet. Det blir unaturlig for meg å si at jeg skal til Syden, rett og slett. Det er ikke en bevisst handling, det er bare sånn. Jeg kan godt til til mannen "årh, det hadde vært deilig å reise til Syden", men bestiller jeg reise og folk spør hvor vi skal, sier jeg jo navnet på landet, evt. byen. Er ikke det vanlig altså?
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
Det er mulig jeg kunne ha sagt at jeg skulle på "sydenferie" til Spania, for å beskrive reisen og dens formål. Men "Syden" som begrep på et landområde, faller ikke naturlig for meg. Men igjen, høyst hypotetisk.
|
|
|
#6 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Vi har heller ikke vært i syden på ferie, men jeg kan si at vi _skal til syden i sommer_. Da mener jeg at vi har planer om å reise til varmere strøk, men at land ikke er bestemt ennå.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|