|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjoSterke? Er det behov for sterke argumenter? Er det ikke nok å velge det som føles riktig?
|
|
|
#2 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjoMine må døpe seg, ellers får de vel ikke konfirmert seg i kirken? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjoFor å være helt ærlig så føler jeg dette med humanistisk konfirmasjon er - hva skal jeg si - litt for oppkonstruert for å ha et alternativ til de som ikke vil tilhøre kirken. Greit nok det -men konfirmasjon betyr noe spesielt - å bekrefte - og er jo et kristent rituale. Jeg syns de kunne kalt det noe annet enn konfirmasjon. Men jeg skjønner at jeg er gammeldags i tankegangen min, og har ikke latt disse meningene skinne gjennom til mine barn, og jeg har min første konfirmant i år. Hun valgte selv kirken, og det opplegget de har hatt her har ihvertfall ikke vært mye kjedelig. Hun har vokst mye på det de har vært gjennom, og har reflektert mye i det siste, over så mangt.
|
|
|
#4 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjoMen for å ha sagt det, humanetisk forbund her har også hatt et veldig bra opplegg for konfirmantene.
|
|
|
#5 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo
Det mener jeg også. At hun vil stå side om side med bestevenninnen sin holder ikke som argument. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo
Nøyaktig det samme jeg tenkte.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|