Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva som er galt med skolenorge

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-10, 21:24   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

På skolen jeg jobber på skal standpunktskarakteren til 10.klasse være klar nå snart, og faglærerrapporter (som ligger til grunn for muntlig eksamen) skal leveres 12. mai. Resten av året går til repetisjon av fag og øving til eksamen. Jeg synes året kunne vært utnyttet bedre.

Men repetisjon av fag og øving til eksamen er jo veldig viktig? Det blir jo hva man gjør det til, det er da på ingen måte slapt?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:26   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er jo veldig varierende hvilket trinn man snakker om. Det er jo kjempeforskjell mellom å gjøre noe "alternativt" på barneskolen og på videregående. Å ha "slappe" dager på lavere trinn, vil jo ofte si å gi annen type kompetanse som også er viktig for barna. Slappe dager på videregående vil i større grad si "ingenting" og mye skulk.

Jepp!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:29   #3
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Men repetisjon av fag og øving til eksamen er jo veldig viktig? Det blir jo hva man gjør det til, det er da på ingen måte slapt?

Selvsagt er det viktig, men jeg synes bare det kunne blitt brukt til å fordype seg mer i stoffet.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:30   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Selvsagt er det viktig, men jeg synes bare det kunne blitt brukt til å fordype seg mer i stoffet.

Avhenger kanskje av elevtypen, men de jeg har, har mer enn behov for å droppe videre fordypning og heller prøve å få oversikt over det de faktisk skal kunne. Enkeltelever som ikke har det behovet, bør jo få utdelt noe ekstra som kan gjøre at de perfeksjonerer seg, vanskeligere oppgaver etc.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:33   #5
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Avhenger kanskje av elevtypen, men de jeg har, har mer enn behov for å droppe videre fordypning og heller prøve å få oversikt over det de faktisk skal kunne. Enkeltelever som ikke har det behovet, bør jo få utdelt noe ekstra som kan gjøre at de perfeksjonerer seg, vanskeligere oppgaver etc.

Jeg har RLE i 10 og vi har ikke rukket så mange oppgaver som jeg skulle ønske, oppgaver som står i læreverket har jeg måttet velge bort pga at det er bare to timer RLE i uka og selvsagt gikk mange timer bort da elevene hadde tentamener. Men sånn er det og det er lite å gjøre med nå. Vi er heldige som har den tiden vi har igjen til repetisjon.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:48   #6
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Elevene er ferdig med alle terminprøver nå, men franskklassen min skal ha en prøve i slutten av mai. Jeg skal ha skriftlige innleveringer i flere av gruppene på yrkesfag før karakterene settes i begynnelsen av juni. De to siste ukene fram til 18.juni skal det holde hardt å holde koken når karakterene allerede er satt og eksamen er avholdt, så der blir det mye dødtid.

Gammel 03-05-10, 21:59   #7
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jobber på barneskole og vi starter undervisningen første skoledag og avslutter to dager før sommerferien. Da rydder vi og koser oss de to siste skoledagene. Riktignok er det en del dager hvor timer forsvinner i løpet av året, men ikke i nærheten av det dere snakker om her.

Gammel 03-05-10, 22:05   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Min 8.klassing er ferdig med 3 av 4 tentamener nå i vår...., mye tid frem til ferien 23.6 med andre ord.

Jøss! På min skole starter tentamen for 8-9. klasse 27. mai. Standpunkt settes rundt 16. juni.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.