Sv: Hva som er galt med skolenorge
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Tja, vi har noen "bli-kjent" dager i august, (det sosiale er jo også viktig) noen tur- og aktivitetsdager, (gym) en tur på kino/teater i løpet av året, (norsk, engelsk, samf.fag) og OD-dagen og arbeid i forbindelse med den. Siste uken før jul og somer er det jo litt rydding og mindre faglig fokus enn resten av året, men jeg er ikke med på at vi bare driver med tull og tøys, altså.
Opprinnelig lagt inn av DM, her.
Det å fungere i sosiale situasjoner og å skape gode relasjoner er også en del av skolegangen.
Dette er jeg så utrolig enig i. Godt klassemiljø, gode sosiale relasjoner, det har så mye å si for å skape et godt læringsmiljø i klassen.
Jeg synes også det høres merkelig ut, den holdninga dere har på deres skole. Hos oss er det vanlig skole fram til nest siste uke før sommerferien. Da skal karakterene settes. Etter det kommer det nok ikke til å bli mye undervisning, men det synes jeg er helt greit. Da har vi god tid til felles uteaktiviteter, levering av bøker, rydding av klasserom, og nedtrapping til skoleferien.
Vi er mange som ikke kommer til å ha noe særlig med prøver i ukene framover, men for meg er ikke prøver det samme som effektiv læring og vurdering. Det kan fortsatt være god skole selv om det ikke ender opp i prøver.