|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyre fjerner pappakvotenJeg synes det er et genialt forslag. Jeg er veldig for at familien skal få bestemme hva som fungerer for dem, og ikke Staten. Det som fungerer optimalt for oss i en runde, vil ikke nødvendigvis fungere i runde to og det mener jeg er opp til oss å bestemme. Fedre har like stor rett til permisjon og jeg synes det er rett og rimelig at det er familien som bestemmer dette.
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Høyre fjerner pappakvoten
Dette mente jeg også for en stund siden, men problemet er jo at menn ofte blir uglesett på jobben pga. permisjon, det er ikke stuerent at menn tar permisjon, og i hvert fall ikke mer enn 6 uker. Dersom dette blir "tvunget" gjennom, blir det lettere for menn å faktisk ta permisjon uten at det blir pes på jobben.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Høyre vil fjerne pappakvotenJeg har nok av venninner som med stor sorg har gått tilbake i jobb og gitt pappaen hans lovmessige uker. Og venninner hvor pappaen har hatt lyst til å ta ut mer permisjon enn det lovpålagte og ikke fått lov...
|
|
|
#5 |
|
Snikende Ullteppe
Sv: Høyre vil fjerne pappakvoten
Hvorfor vil færre fedre ønske å ta ut permisjon enn det er i dag? Da sier man jo egentlig at det er nok pappapermisjon i dag. Jeg tenker motsatt at det kan bli lettere for pappaen å ta ut mer enn det er i dag. Fordi det blir opp til familien hva som passer best.
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
#7 |
|
Snikende Ullteppe
Jeg har både kvinner og menn på min arbeidsplass som har tatt ut permisjon i ulike variasjoner og jeg synes faktisk ikke det er noe større problem at menn tar ut permisjon enn kvinner. Det enkleste er de som tar ut lengre permisjoner i slengen og ikke disse to til fire ukene her og der. Lite mandig å ta ut permisjon, se den har jeg ikke hørt før. Jeg tenker at da svarer man. Enten man er kvinne eller mann. For det er klart det sitter en generasjon over oss og mauler i sjegget.
|
|
|
#8 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Høyre vil fjerne pappakvotenSamme argumentasjon som når det diskuteres om det er mor eller far som bør redusere sin arbeidstid. Av en eller grunn er det alltid kvinenne det passer best for å jobbe redusert. Veldig pussig.
|
|
|
#9 |
|
Gal kattedame
|
Hjertens enig med deg.
|
![]() |
| Trådverktøy | |