|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseOm det med barn som opplever overgrep: 8 % av alle barn opplever vold i hjemmet. |
|
|
|
#2 |
|
Epikur
|
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseVeldig veldig gode poeng, Smilefjes.
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseOg for å hoppe fullstendig ut av diskusjonen her, så mener jeg at det biologiske prinsippet er et av de teiteste prinsippene som finnes.
|
|
|
#4 |
|
Shake it out!
|
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseOg jeg regner ikke med at mine argumenter i denne tråden blir tatt til inntekt for at de som sliter på grunn av hjemmeproblemer skal seile sin egen sjø i skolesammenheng. Jeg er for at alle skal få hjelp, uavhengig av årsaken til at de sliter. Jeg er for bedre ledelse av skoler, mer ressurser, bedre lærere og mer oppfølging av elevene. Eldstemann forteller forresten at to elever i hennes klasse, som har foreldre som ikke klarer å følge opp slik de burde (alenemødre som må ha to jobber for å få det til å gå rundt) får privatundervisning etter skolen av læreren. Gratis. Datteren vår får ikke det tilbudet, fordi skolen vet at vi følger opp hjemme. Om motivasjonen til læreren er rent hjelpeaspekt over for de som sliter, eller motivert ut fra håp om bonus og press fra rektor, spiller i grunnen liten rolle for de to jentene som sliter. Poenget for dem er at de får hjelpen de trenger.
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseJeg synes egentlig vi diskuterer to ting nå (minst). At uromakerne ofte er et resultat av dårlige hjemmeforhold, er jeg også rimelig sikker på. Jeg er derimot ikke med på å gi uromakere og deres foreldre skylden for alt som er galt i norsk skole. Og det er det virkelig mye som er galt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke lese
I Finland er det visstnok bare to av tre som kommer gjennom nåløyet. :nylig lest ett eller annet sted:
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke lese
Hvis grunnen til at finsk skole gjør det bedre enn norsk skole er at de har færre barn som opplever vold i hjemmet bør vi se til Finnland av flere grunner, for å si det slik.
Jeg er helt enig i at det er relevant ting i forhold til skole, undervisningsopplegg, sosiallærere etc Men jeg tror ikke det er relevant for hvordan norsk skole skårer internasjonalt. Tenk for eksempel på at i England er det vel enda lov å fike til ungene sine? (Jeg ble plutselig usikker på det, det kom opp forslag om at det skulle bli forbudt da Blair var statsminister, og jeg tror det ble nedstemt.)
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 14-05-10 kl 09:18. Årsak: komma bak grunner |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|