Sv: Når foreldre rakker ned på lærere i barns påsyn...
Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.
Jeg er helt enig med deg, Jessica. Og jeg forteller alltid foreldre på foreldremøter at de skal henvende seg til meg i stedet for å si noe så barna hører det. Jeg sier ALDRI noe nedsettende om de ansatte i barnehagen heller, selv om jeg enkelte ganger lurer på spesielle episoder. Det viser seg som regel at det er min datter som ikke nyanserer.
Flott at du er klar overfor foreldrene på dette. Det syns jeg lærere generelt burde bli flinkere til. Det skal være med på å lage et godt klima både for samarbeid mellom foreldrene, men også for barnas beste.
Barn ser det ofte kun fra sitt ståsted og fra akkurat DEN ene episoden. De ser ikke helheten som f.eks. at de før dette vandret rundt i klassen og forstyrret alle rundt eller at de trenerte når alle skulle ut osv. De ser kun det de fikk kjeft for akkurat der og da. Forståelig nok så kan det virke urimelig ut å få kjeft fordi man akkurat der og da begynte å "vandre" og forstyrre igjen, men det har noe med hvor langt det kan gå før læreren må markere hva som ikke er akseptabelt. Ikke alltid læreren klarer å se alt som skjer rundt når læreren prøver å hjelpe enkeltelever....
Sist redigert av Jessica : 04-02-07 kl 19:08.
|