Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kommer jeg til å bruke denne? (Reimadress til baby)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-10, 10:11   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer jeg til å bruke denne? (Reimadress til baby.)

Det er jo vanskelig nå å vite hvor store barn du får.

Snuppa brukte sin reimadress i 74 til hun var nesten 2 år. Reima er store i størrelsen og mine barn er små for alderen.

Jeg ville uansett byttet den fra 62 til noe større, men hvor mye større er jeg ikke sikker på.

Gammel 10-05-10, 11:34   #42
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommer jeg til å bruke denne? (Reimadress til baby)

Villa bare si gratulerer - og at 3. mai er en super dato!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 15:34   #43
Elen84
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2010
Elen84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kommer jeg til å bruke denne? (Reimadress til baby.)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er jo vanskelig nå å vite hvor store barn du får.

Snuppa brukte sin reimadress i 74 til hun var nesten 2 år. Reima er store i størrelsen og mine barn er små for alderen.

+1
Sønnen min brukte 74 str fra 1.3 til 1.9 år men han ble født 3500

Elen84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 16:02   #44
Elen84
Nybegynner

Elen84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jenta min er nesten 6mnd og hun bruker 62str dress. Men det er ikke typisk i Norge, synes jeg.

Elen84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 16:12   #45
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bytt i større størrelse. 80, eller 86 så har du dress til hun begynner i barnehagen til høsten. De er ganske store i størrelsen, så for mine snupper har det holdt med 80 til de var nesten to år.

I vogner og baksete har vi brukt Nøstebarndress.

Gammel 18-05-10, 01:57   #46
hererjeg
Nybegynner

hererjeg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Reima har veldig store størrelser. Gutter er generelt lengre enn jenter, så at mange gutter her i svarene vokser fort ut av 62 blir muligens feil for deg. Mine jenter holdt seg på størrelse 62 og 68 ganske lenge og de er helt gjennomsnitt i størrelse. Du kan jo måle dressen i forhold til andre ting i størrelsen du tror ho trenger til høsten.
Jeg ser mange tipser om å bytte til en størrelse hun kan bruke når hun er såpass stor at hun er mer ute. Det er vel det mest praktiske, men om du har bestemt deg at du vil bruke den som kjørdress i tillegg til at du vil glede din mor ved å la din datter bruke den snart, da gjør du det. Kan du ikke høre i butikken hvor lenge du har bytterett om du ikke fjerner lapper? Hør i butikken hva de anbefaler i det hele tatt kanskje.
Personlig tror jeg 62 vil passe perfekt til høsten. Tror ikke det vil bli for lite, spesielt ettersom det e rdette merket. Reima er, som sagt, veldig stor. Mulig den ikke varer gjennom hele vinteren, men jeg er enig i at det ikke er fint når ting er for stort. Å brette opp ermer på utedresser/kjøredresser og å sitte begravd i bilen i klær fordi de er for store kan ikke være behagelig for en liten en. Da kan du heller ønske en ny dress i julegave som erstatter denne, uansett om det blir 62 eller 68.
Reima har godt tøy ihvertfall. Det er helt sikkert!

hererjeg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 02:24   #47
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

sier som alle ande, bytt til 80. Jeg hadde 2 dresser i 80 fra han var 5 mnd, og han passer de enda(såvidt) og han er 14 mnd nå. Det var ull og fleece dresser, som er brukt i bil og vogn.
Bytt i større, så den kan komme til nytte. Du vil ikke merke fra høsten av at dressen er litt stor, det bare er til bil å vogn, også har du en en fin vårdress til henne.
Når det blir kaldt, kan du ha ulldress under, uten at det blir trangt også.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 08:53   #48
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bytt i større størrelse. 80, eller 86 så har du dress til hun begynner i barnehagen til høsten. De er ganske store i størrelsen, så for mine snupper har det holdt med 80 til de var nesten to år.

I vogner og baksete har vi brukt Nøstebarndress.

Gammel 18-05-10, 13:41   #49
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ville byttet den i større, ja. Dette er jo ikke en Reimatec-dress som er for barnehagebruk, mener jeg, men en vinddress for lett sandkasselek etterhvert. Har du intensjoner om å bære babyen litt er den jo super! For bruk til høsten holder vel 74 i massevis.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.