Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Ethernettrøbbel

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-10, 21:01   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ethernettrøbbel

Da må du gå på Min datamaskin, høyreklikke og velge egenskaper.
Så går du på maskinvare - enhetsbehandling. Bla gjennom og se om du finner et nettverkskort og sjekk om det er utropstegn på det; da er det i så fall noe galt med driveren til det. Hvis du ikke finner noe nettverkskort i listen, så er det nok tatt av uværet og må byttes. Et nettverkskort koster heldigvis ikke særlig mye, forutsatt at dette er en stasjonær pc. Om det er en bærbar må du gjerne kjøpe et usb-adapter til nettverk, det koster litt mer men er fortsatt ikke en stor utgift.

Gammel 20-05-10, 21:10   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Da må du gå på Min datamaskin, høyreklikke og velge egenskaper.
Så går du på maskinvare - enhetsbehandling. Bla gjennom og se om du finner et nettverkskort og sjekk om det er utropstegn på det; da er det i så fall noe galt med driveren til det. Hvis du ikke finner noe nettverkskort i listen, så er det nok tatt av uværet og må byttes. Et nettverkskort koster heldigvis ikke særlig mye, forutsatt at dette er en stasjonær pc. Om det er en bærbar må du gjerne kjøpe et usb-adapter til nettverk, det koster litt mer men er fortsatt ikke en stor utgift.

Jeg fant et nettverkskort, men det er tydeligvis til det trådløse nettverket, for det står "wireless" bak det. Kan det være nettverkskortet som har blitt brukt til kabeltilkoblingen også? Det er det eneste jeg finner.

Jeg har bærbar, og siden komfyren vår tilsynelatende har tatt kvelden på grunn av uværet også, så er forsikringsselskapet varslet, og jeg antar at jeg vil få dekket reparasjon/utgifter der. Men det tar jo så lang tid.

Men PC var avslått da uværet herjet som verst - kan det allikevel ha forårsaket skade?

Sist redigert av Fruktflua : 20-05-10 kl 21:17.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 21:26   #3
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Men PC var avslått da uværet herjet som verst - kan det allikevel ha forårsaket skade?

Men kabelen stod i?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 06:56   #4
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Men kabelen stod i?

Ja, kabelen stod i.

Gammel 21-05-10, 07:47   #5
Fruktflua
Sperret

Standard

Så jeg kan ikke laste ned nytt nettverkskort på IBMs hjemmesider, altså?

Jeg tastet inn hva slags modell jeg har, og da kom det opp en rekke alternativer av nedlastbare nettverkskort (troor det er nettverkskort).

Gammel 21-05-10, 08:05   #6
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg tastet inn hva slags modell jeg har, og da kom det opp en rekke alternativer av nedlastbare nettverkskort (troor det er nettverkskort).

Du kan laste ned nettverkskortdriver, men nettverkskortet burde uansett dukket opp i listen, som ukjent enhet/ethernet kontroller/eller noe annet. At det ikke dukker opp her, betyr at noe har skjedd.

Ring Lenovo support på 815 21 550, kanskje de kan hjelpe deg videre?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 08:42   #7
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Du kan laste ned nettverkskortdriver, men nettverkskortet burde uansett dukket opp i listen, som ukjent enhet/ethernet kontroller/eller noe annet. At det ikke dukker opp her, betyr at noe har skjedd.

Ring Lenovo support på 815 21 550, kanskje de kan hjelpe deg videre?

Did too, og der fikk jeg beskjed om at det trolig er hovedkortet som har røket, og at å skifte det på denne gamle maskinen (imb thinkpad-arvet fra mannens jobb) vil koste flere tusen, og at det er billigere for meg å kjøpe ny maskin.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.