|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved evt. streik i bhg.Billa: Nei altså jeg spør bare hva andre har gjort i samma situasjon jeg, sier ikke at jeg hadde kommet til å brukt egne sykedager. Men som nevnt over her så står det faktisk eget felt i egenmeldingene om syk barnepasser så da må det jo være fullt mulig, men hadde jeg selv vært arbeidsgiver så ville jeg faktisk hatt full forståelse om noen måtte ha brukt sykedager i en slik sammenheng. Forhåpentligvis avblåses streiken, eller den bir over etter veldeig kort tid, men man vet jo aldri. Skulle den vise seg å vare over flere dager så har ikke jeg råd til å ta fri uten lønn. Bruk av ferie er vel i tilfellet beste løsning da. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved evt. streik i bhg.
Å være i streik er da ingen sykdom? Sykdom er jo liksom forutsetningen for å kunne krysse i den boksen....
|
|
|
#3 |
|
En anelse distre
Dere har nok så rett så rett i det. Men uansett så spør jeg bare hva andre har gjort/gjør om det viser seg å bli streik. Det er det som er poenget. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Usedvanlig begavet
Skjønte at du lurte på det, men ble bare forundret over at du tenkte at å bruke _egenmelding_ var et kjekt alternativ.
|
|
|
#5 |
|
En anelse distre
Da jeg skrev det i første innlegget så var det ikke at jeg tenkte det var et kjekt alternativ, det var bare en del av forslagene til hva folk der ute i den store verden ville gjort. Men jeg tenkte helt ærlig ikke over at det ikke er riktig å bruke sykedager på noe sett og vis om det er streik, men jeg kan gjette at det nok ikke er helt uvanlig. Gir meg uansett på den jeg, lagde ikke tråden for å diskutere rett og galt, selv om jeg ser at det kan bli en naturlig utvikling når jeg skrev det som jeg gjorde. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Barnepasser er vel ikke syk - de er i streik! Jeg er veldig enig med Billa, kjenner jeg. Gå i dialog med din arbeidsgiver. Da finnes det som regel en løsning.
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ved evt. streik i bhg.Nå er jeg sykemeldt så jeg kan ha han hjemme. Men hadde jeg vert i jobb hadde jeg nok vert i streik selv. Eventuelt hadde jeg tatt han med på jobb den dagen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ved evt. streik i bhg.Tror jeg hadde den ene med på jobb. Mannen tok den andre. Gikk ganske bra, men så har jeg en veldig underholdende klasse. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved evt. streik i bhg.Da hadde mannen jobbet noe hjemmefra og pensjonerte besteforeldre hadde garantert stilt opp. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Usedvanlig begavet
Hvis man er litt i forkant, burde det være mulig å få til noe med arbeidsgiver
|
|
|
#11 |
|
En anelse distre
Jeg tror nok også at arbeidsgivere flest har forståelse for at ved evnt streik så trenger man ofte å få fri uten lønn, spesielt om man tar en prat med de i forkant og forhører seg om alternative løsninger. jeg har litt vanskelig for å se for meg at man blir nektet å ta seg av barna sine om man absolutt ikke har noen andre som kan hjelpe til. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|