Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hagens kronikk i Aftenposten

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-10, 23:16   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Hmm, jeg kjenner at jeg er ganske enig med Smilefjes og Billa her jeg. Jeg synes ikke at en kronikk i Aftenposten var det aller smarteste Hagen kunne prestert i denne saken, men samtidig kanskje ikke at det var det minst smarte som er blitt prestert heller.

Jeg ser at det blir fremhevet at det ikke er reality med dokumentar, men jeg synes i grunnen det hopper like høyt. Uten å ha satt meg nevneverdig inn i saken (har verken lest kronikken eller særlig mange artikkler om saken).

Men det går kun på at det dreier seg om barn, og at barn har krav på litt ekstra beskyttelse. Ekskona er voksen nok til å takle det. Jeg tror ikke at kronikken til Hagen har ført til større skade enn selve dokumentaren gjorde. De som er rundt dem har nok fått det med seg uansett, det er vi som ikke hadde peiling som nå er blitt klar over hvem-hva-hvor, og det spiller høyst sannsynligvis ingen rolle for barna. For dem er vel problemet nærmiljøet vil jeg tro?

Hagen gjør og sier mye tåpelig, men dette kommer ikke øverst på min liste over tåpeligheter.

Gammel 20-05-10, 23:25   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg tror ikke at kronikken til Hagen har ført til større skade enn selve dokumentaren gjorde. De som er rundt dem har nok fått det med seg uansett, det er vi som ikke hadde peiling som nå er blitt klar over hvem-hva-hvor, og det spiller høyst sannsynligvis ingen rolle for barna. For dem er vel problemet nærmiljøet vil jeg tro?

Jeg tror det kan være ganske voldsomt for et barn å oppleve at den ugreie konflikten med faren er på forsidene i alle landets aviser, og befolkningens store snakkis. Hvor man synes og mener og tar parti, akkurat som det vi gjør her. Barna og deres mor har vært lite eksponert i media tidligere. Jeg kjenner nå iallefall ikke til datteren som nå står fram med navn og bilde. Jeg tror også en offentlig skittentøyvask av dimensjoner kan vanskeliggjøre muligheten for barna til å få kontakt med faren sin igjen. (Det kan være en bra ting, og det kan være en dum ting. Det kan vi vel egentlig ikke mene så mye om.)

Gammel 20-05-10, 23:33   #3
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg tror det kan være ganske voldsomt for et barn å oppleve at den ugreie konflikten med faren er på forsidene i alle landets aviser, og befolkningens store snakkis. Hvor man synes og mener og tar parti, akkurat som det vi gjør her. Barna og deres mor har vært lite eksponert i media tidligere. Jeg kjenner nå iallefall ikke til datteren som nå står fram med navn og bilde. Jeg tror også en offentlig skittentøyvask av dimensjoner kan vanskeliggjøre muligheten for barna til å få kontakt med faren sin igjen. (Det kan være en bra ting, og det kan være en dum ting. Det kan vi vel egentlig ikke mene så mye om.)

Eller kanskje de føler at det er greit at det kommer ut hvordan de har det, om de tidligere har følt at det har blitt feil framstilt?

Jeg har som sagt satt meg veldig lite inn i saken, jeg aner ikke en gang hvor gamle barna er. Jeg reagerte bare på Lise (det er dem eksmannen heter?) sin forklaring på at hun hadde vært mann på jobb men kvinne sammen med barn, og det var fordi hun hadde behov for det. Jeg synes, helt ærlig og 100%, at vi som foreldre skal sette barnas behov og følelser først så sant det ikke får alvorlige konsekvenser for oss. Og da må man kanskje innse at man ikke kan forvente at barn sånn helt uten videre skal akseptere og like at pappa blir kvinne. Og ta hensyn til det. Selv om en selv har behov for det.

Og hvis en innser at en har barn (drit i ekskona!) som har store problmer med å takle dette, så er det kanskje ingen ide å bli frontfigur i en tvserie.

Jeg mener at man skal tenke seg om veldig mange ganger før man stiller opp på tv, selv om konseptet er aldri så godhjerta og velmenende (jeg så noen nevte Tore På Sporet ).

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.