Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-10, 13:08   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt

Jeg har en liten sykkelsekk på 12L fra Bergans, den er tykk i alle kanter som en pc/kamera sekk. Den har ikke innlegg til kamera da, men jeg synes ikke det er så viktig.

Veldig greit å få kamera på ryggen istedenfor på en skulder.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 02:30   #2
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Ja, for frakt må kameraene ligge i sekken. Men når man aktivt bruker dem må de nok henge over skuldra.

Vi har investert i skikkelig sekk med plass til begge kameraene og flere objektiver min 3-4. Den er ganske god å bære og rommer det viktigste.
Men det er klart det er litt ekstra å drasse med seg i en hver situasjon.
Vi har liggende et nokså godt kompaktkamera, men det har ikke vært i bruk det siste halve året i hvertfall. Før det ble det kun brukt som undervannskamera, og kamera vi dro med oss ut i de store bølgene.

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 08:53   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg har en liten sykkelsekk på 12L fra Bergans, den er tykk i alle kanter som en pc/kamera sekk. Den har ikke innlegg til kamera da, men jeg synes ikke det er så viktig.

Veldig greit å få kamera på ryggen istedenfor på en skulder.

Jeg synnes ikke det er greiest å ha den på ryggen
Men så er kamrasekken vår tung .med kamera 8(av og til 10) objektiv, batteri pakke ++++

Jeg har aldri kamera over skuldren når vi går noen plass. Bruker jeg det så er det i handa.
Over skulda ser man ut som turist og det er lett at noen prøver å stjele det.

Jeg vil bare ha en sånn "kamera pose" for å kunne eks ha kamera i vogna når vi brukte det eller ta den med oss å "slenge" den i bilen i full fart når vi skal noe, eks på besøk eller ut. Bare sånn beskyttelse.

Kompakt kamera bruker vi neste hver dag :Fnis:
Ungen tar bilder med det osv

Gammel 25-05-10, 09:02   #4
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

He-he, men jeg har gjerne to kamera med og da funker det ikke å begge i hånda.
Bruker ofte å montere på 24-70mm på 5D og 70-200mm på 7D, litt avhengig av hvor og hva, men da har man i grunnen dekket det aller meste. I sekken ligger gjerne et par portrettlinser, et teleobjektiv og en makrolinse i tillegg.

Til ungene har vi et Canon D20 som de kan disponere fritt.

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.