Sv: Obligatoriske barnebøker
Opprinnelig lagt inn av Filippa, her.
En annen klassiker som jeg vurderer å tørke støvet av er Trond Viggo Torgersens Kroppen. Med mindre noen har tips om nye bøker som dekker temaet blomstene og biene på en konkret og lettfattelig måte? Ingen kan vel visualisere dette bedre enn Trond Viggo? 
Faktisk så kan jeg anbefale en bok jeg synes er mye bedre, og som egner seg godt til et langt yngre publikum. (Jeg liker "Kroppen" kjempegodt, men den er beregnet på ganske store barn: kanskje fra 7-8 år. Jeg hadde behov for en slik bok til en 4-åring.)
Slik ble jeg til (Katerina Janouch). Den er morsom, engasjerende, søt, har veldig gode illustrasjoner, og man kan lese den helt uten å bli flau, selv den siden med dobbeltsidig illustrasjon av seksualakten. (Jeg tøyser ikke, og den siden er virkelig morsom. Særlig for mor og far.)
Den omhandler tiden fra forelskelse og samliv (eller manglende sådan), via befruktning og hvordan baby har det i magen, til fødsel og de første dagene etterpå. Den streifer også temaene assistert befruktning, keisersnitt og adopsjon.
Anbefales!

|