Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Obligatoriske barnebøker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-10, 22:06   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Obligatoriske barnebøker

Opprinnelig lagt inn av Filippa, her.

En annen klassiker som jeg vurderer å tørke støvet av er Trond Viggo Torgersens Kroppen. Med mindre noen har tips om nye bøker som dekker temaet blomstene og biene på en konkret og lettfattelig måte? Ingen kan vel visualisere dette bedre enn Trond Viggo?

Faktisk så kan jeg anbefale en bok jeg synes er mye bedre, og som egner seg godt til et langt yngre publikum. (Jeg liker "Kroppen" kjempegodt, men den er beregnet på ganske store barn: kanskje fra 7-8 år. Jeg hadde behov for en slik bok til en 4-åring.)

Slik ble jeg til (Katerina Janouch). Den er morsom, engasjerende, søt, har veldig gode illustrasjoner, og man kan lese den helt uten å bli flau, selv den siden med dobbeltsidig illustrasjon av seksualakten. (Jeg tøyser ikke, og den siden er virkelig morsom. Særlig for mor og far.)

Den omhandler tiden fra forelskelse og samliv (eller manglende sådan), via befruktning og hvordan baby har det i magen, til fødsel og de første dagene etterpå. Den streifer også temaene assistert befruktning, keisersnitt og adopsjon.

Anbefales!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 22:15   #2
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Tusen takk for tips! Jeg skal definitivt få tak i den. Snuppa er ikke fem enda, men har mange tanker i hodet sitt om dette interessante temaet...

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 22:33   #3
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filippa, her.

Tusen takk for tips! Jeg skal definitivt få tak i den. Snuppa er ikke fem enda, men har mange tanker i hodet sitt om dette interessante temaet...

Jobber i bokhandel, og vet derfor at denne er utsolgt fra forlaget. Det samme med De tre små ulvene og den store stygge grisen.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 22:36   #4
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Jobber i bokhandel, og vet derfor at denne er utsolgt fra forlaget. Det samme med De tre små ulvene og den store stygge grisen.

OK, da får jeg prøve biblioteket.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.