Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-10, 10:32   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Jeg merker jeg blir helt rørt av sånne historier som det som gjengis her:

Baby lå løst i setet, mens mor røykte og snakket i mobiltelefon.

Herlig!

(Jeg reagerte litt her om dagen også, gammel og sær som jeg er :knirk: da jeg var på KK på Haukeland for å snuse på den nye nevøen min. Utenfor satt en ung jente som akkurat hadde født og røykte og rett ved sto to helt unge gutter, der den ene røykte sigar for han hadde jo blitt pappa og han andre var besøkende kompis...De ignorerte glatt skiltene om røyking forbudt, så klart.)

Gammel 06-06-10, 11:07   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg merker jeg blir helt rørt av sånne historier som det som gjengis her:

Baby lå løst i setet, mens mor røykte og snakket i mobiltelefon.

Herlig!

Årh, jeg blir så forbanna når jeg leser sånt at jeg ikke klarer å tenke på annet etterpå, jeg skjelver av sinne!

Gammel 06-06-10, 21:17   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 936
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

(Jeg reagerte litt her om dagen også, gammel og sær som jeg er :knirk: da jeg var på KK på Haukeland for å snuse på den nye nevøen min. Utenfor satt en ung jente som akkurat hadde født og røykte og rett ved sto to helt unge gutter, der den ene røykte sigar for han hadde jo blitt pappa og han andre var besøkende kompis...De ignorerte glatt skiltene om røyking forbudt, så klart.)

Det vakreste er utenfor hovedinngangen. Der henger det gedigne skilt om røyking forbudt, og der strømmer folk sammen for å stå under skiltet og røyke. Gjerne så nærmt trapper og innganger man kommer.

Jeg husker at vi hadde et bilsete, men jeg vet ikke om jeg satt i det. Jeg har fortsatt ikke funnet ut hvordan mine foreldre fikk plass til vognen (Kensington) i bilen (Mini Morris). Men en eller annen satt i hvert fall i et babysete, med trepunktssele (jeg tviler litt på at fempunkts var tingen enda). Og vi satt alle på pute da vi ble større.
Min far hadde en kompis som importerte barneutstyr, så mine foreldre hadde lett tilgang til siste nytt. Om de prioriterte bilsikringsutstyr vet jeg ikke, men siste nytt i vogner var min mor god på. Akkurat det er vel en av de få tingene jeg tydeligvis har arvet etter henne.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.