Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-10, 19:00   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Jeg vet jeg ikke hadde blitt forbannet, for det har skjedd med oss med en 12-timers gammel lekedress som var temmelig dyr.

Det var jo en tabbe at de hadde oljemaling der, og det er jo dumt at det skjedde.

Men fly forbannet? Sånn at man begynner å kjefte og smelle? Er dere hakke gale? Fly forbannet kan man reservere for når noen har gjort noe som setter en unge i fare altså. Ikke for noe sånt. Ærlig talt.

Gammel 11-06-10, 19:05   #2
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men fly forbannet? Sånn at man begynner å kjefte og smelle? Er dere hakke gale? Fly forbannet kan man reservere for når noen har gjort noe som setter en unge i fare altså. Ikke for noe sånt. Ærlig talt.

Enig med Esme.

Dessuten synes jeg nok at du er litt vanskelig når du nå ikke ønsker å bruke den mer.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 19:07   #3
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 19:12   #4
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet jeg ikke hadde blitt forbannet, for det har skjedd med oss med en 12-timers gammel lekedress som var temmelig dyr.

Det var jo en tabbe at de hadde oljemaling der, og det er jo dumt at det skjedde.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 19:24   #5
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Det er ikke noe vits i å bli sint eller irritert eller sur. Bortkastet energi. Men du kan kreve at dette må dekkes av barnehagens forsikring så du får kjøpt en ny dress. Ofte er det slett ikke så vanskelig å få slike ting erstattet.

Når det gjelder oljemaling er ikke det en naturlig del av lekehverdagen i barnehagen og du fikk ingen beskjed på forhånd derfor er det naturlig at det var de i barnehagen som burde ha tatt forhåndsregler slik at ungene ikke fikk maling på klærne.

Barnehagen min har erstattet klær som har blitt ødelagt av voksne. Nå sist en body som revnet rundt knappene da det skulle byttes bleie...

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 19:30   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MillyMollyMandy, her.

Det er ikke noe vits i å bli sint eller irritert eller sur. Bortkastet energi. Men du kan kreve at dette må dekkes av barnehagens forsikring så du får kjøpt en ny dress. Ofte er det slett ikke så vanskelig å få slike ting erstattet.

Når det gjelder oljemaling er ikke det en naturlig del av lekehverdagen i barnehagen og du fikk ingen beskjed på forhånd derfor er det naturlig at det var de i barnehagen som burde ha tatt forhåndsregler slik at ungene ikke fikk maling på klærne.

Barnehagen min har erstattet klær som har blitt ødelagt av voksne. Nå sist en body som revnet rundt knappene da det skulle byttes bleie...

Jøss, har aldri vært borti barnehager som erstatter klær. Hverken der poden har gått eller der jeg har jobbet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 19:37   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Oljemaling går ikke in i kategorien av hva jeg forventer av svinn og slitasje på barnehageklær.

Jeg hadde nok også blitt rimelig irritert, det er irriterende nok når de får rift etter kort tid men det må man tross alt regne med.
At de derimot maler med oljemaling i vanlige klær er ren og skjær idioti. Hvilken voksen maler huset hjemme i hverdagsklærne sine? Neppe mange, vi finner vel alle som en frem det styggeste vi har nettopp fordi vi vet at flekker er uunngåelig.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:00   #8
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Oljemaling går ikke in i kategorien av hva jeg forventer av svinn og slitasje på barnehageklær.

Signerer. Det blir så unødvendig på mange måter.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:05   #9
Solblomst
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg hadde nok også blitt rimelig irritert, det er irriterende nok når de får rift etter kort tid men det må man tross alt regne med.
At de derimot maler med oljemaling i vanlige klær er ren og skjær idioti. Hvilken voksen maler huset hjemme i hverdagsklærne sine? Neppe mange, vi finner vel alle som en frem det styggeste vi har nettopp fordi vi vet at flekker er uunngåelig.

Helt enig. Jeg forventer at bgh. dekker klærne til for søl fra maling.

Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:21   #10
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår mellomste fikk sin ganske nye Reimatec-dress tilgriset av blå maling i sin barnehage i fjor. Det skyldtes kontakt med en nymalt benk. Malingen har vært umulig å få vekk.

Det var ergerlig, for minstejenta arver jo alt fra sin yngste storesøster. Men jeg har tenkt som så at parkdresser først og fremst er et funksjonsplagg, som skal slites på, og at malingsflekker bare er kosmetiske defekter.

Men nå skal det jo sies at jeg er en konfliktsky type, så det måtte ha vært snakk om skjødesløs behandling av våre barns klær og eiendeler over tid til for at jeg skulle ha stått på krava, tror jeg.

Gammel 11-06-10, 20:26   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Esme sa. Definitvit verken klikket i vinkel eller tiltet i denne situasjonen. Sannsynligvis bare blitt gretten og skrevet surt innlegg på FP om hvor idiåtisk det var med oljemaling i barnehagen.

Og så hadde jeg brukt dressen i barnehagen, malingflekker eller ei, så lenge dressen fungerer. At unger ser flekkete ut i barnehagen spiller ingen trille, så lenge ungene har det kjekt i barnehagen.

Gammel 11-06-10, 19:41   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.