Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sitte i forsetet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-10, 19:19   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sitte i forsetet?

Hvorfor kan dere ikke koble ut airbagen? Jeg hadde vurdert å gjøre det og ha en av de to yngste foran bakovervendt?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:10   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Hvorfor kan dere ikke koble ut airbagen?

Fordi vi i såfall må deaktivere begge airbagene forran, for godt og endre vognkortet. Og det er vi ikke sikker på om vi vil. Ved en kollisjon der begge foreldrene er med og sitter forran vil vi gjerne ha airbagen.

Sitat:

Tor Einar Calisch anbefaler ikke det. Da når jeg lyttet på ham for noen år siden så hadde ingen barn i Norge dødt av at airbagen løste seg ut til tross for at den var koplet fra, men det har skjedd i USA. Han mente at en sikrere plass for det fjerde barnet var i bagasjerommet sittende bakover. Det vil si om man har en bil der slike seter finnes. Dette til tross for at bagasjerommet ikke er like beskyttet som de vanlige setene (bilen kolapser mer der), men å sitte bakover ga i seg selv en slik fordel og de fleste alvorlige ulykkene skjedde front mot front.

Vi har den type seter ja, men nettopp fordi de ikke er så sikre vil jeg ikke bruke dem mer enn vi må (ny bil er vel noe vi må prioritere med det er ikke sjangs å få det til før babyen er født).
Å sette minsten helt bak har jeg faktisk tenkt på, men forkastet fordi det betinger å stoppe bilen, ut av bilen, åpne luka bak, putte inn smukken, lukke luka bak, inn igjen i bilen og kjøre videre. Ikke akkurat en drømmesituasjon. Jeg vil ha minsten bak pasasjersetet.
Men da må en av gutta i beltestol sitte bak.....
Spørsmålet er egentlig hva som er best/værst av å sitte forran med airbag og helt bakerts...... Dette er som å velge mellom pest og kolera...

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:22   #3
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville aldri plassert mitt barn forran en airbag før de har passert riktig høyde. Jeg kan koble ut min og har gjort det pga. eldstemann sitter forran.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.