Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Så var det St. Hans, da

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-10, 23:15   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Så var det St. Hans, da

Vi feirer 3 års bryllupsdag St.Hans i år. Grilling er ganske så obligatorisk, men jeg tror det blir hjemme på verandaen bare oss tre...

Vi har sommerfest i borettslaget søndagen før, med grilling, leker for barna etc. Dette er første året vi gjør det sånn, før har det vært markert på St.Hans, men et arrangement etter arbeidstid, ofte klokken seks... det er stress å rekke det, og deretter leggetid før man vet ordet av det. (Vi som er i arrangementkommiteen i år har alle små barn... muligens har det noe med vår innstilling å gjøre...) så vi tar det søndag formiddag i stedet.

Gammel 14-06-10, 23:17   #42
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her samles nabolaget på ein bakke, og da blir vel rundt 100- 150 stk kan eg tenka meg. Me griller, brenner bål og har litt aktiviteter. Frå eg var liten er eg vant med å vera i stranda, men da er vanskelig her siden da ikkje er strand tilgjengelig. (Sure, gamle gubber. )

Men kjekt er da.

Gammel 15-06-10, 13:07   #43
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

såså.. det var salaten jeg jublet for.. Okkda, takk Smoothie!

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:08   #44
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: .. så var det st.Hans, da..

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Spise? Feire? - Det pleier være stiv kuling og regn. Ikke mye til feiring.

Tenkte det. Vi får kanskje grille noen pølser på peisen - ha kakao og greier. Jeg har grillet mye i peis i mitt liv.

Gammel 15-06-10, 13:13   #45
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg pleier aldri feire Jonsok. Men i år skal jeg markere dagen tror jeg. Ikke fordi det er Jonsok - jeg aner igrunnen ikke hva dagen står for.

Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:14   #46
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer ikke St. Hans. Og siden det er på en onsdag, så er det sikkert liten vits i å be hjem venner til grilling heller. Tror ikke folk orker å komme ut til oss på en vanlig hverdag, siden vi bor litt uti gokk. Så det blir nok vanlig hjemmekveld på oss.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:22   #47
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha vært nærmeste nabo til tønnebålet på Laksevåg et par år, så har jeg fått avsmak. Borettslaget der vi bodde før vi flyttet i hus var heller ikke bedre, vi satt med alle luker skalket ettersom de mer enn gjerne brant skumgummimadrasser på bålet og slikt.

Der mine foreldre har hytte, pleier de å feire nærmeste helg i stedet. Da er det bål i elveleiet og stor ståhei.

Gammel 15-06-10, 13:33   #48
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi har invitert en del av de vennefamiliene vi er mest sammen med til grilling ved naustet til mine foreldre. Bål, fiske og sånn hører med.

Gammel 15-06-10, 13:38   #49
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sankthans er en helt vanlig dag for oss, og har alltid vært det.

Gammel 15-06-10, 13:50   #50
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Merkelig nok har jeg de siste årene jobbet enten kveld eller natt på sankt Hans. I år han jeg nattevakt igjen. Vært bedt på båttur med grilling flere ganger, men det blir for mye styr når jeg skal på jobb. Eller i fjor hadde vi ferie da. Da grillet vi pølser på bål hos onkelen til ungene. Eller rettere sagt røyke pølser på bål...

Gammel 15-06-10, 14:56   #51
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal nok være her:

http://www.operaen.no/Default.aspx?I...ductID=PROD544

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 14:58   #52
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her jeg bor feires ikke St. hans noe særlig. Noen som feirer med pinsebål, vet jeg. Jeg feiret alltid stor St. Hans i barndommen og syne det er synd den tradisjonen ikke er her.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:01   #53
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Her jeg bor feires ikke St. hans noe særlig. Noen som feirer med pinsebål, vet jeg. Jeg feiret alltid stor St. Hans i barndommen og syne det er synd den tradisjonen ikke er her.

Ja, Pinjstbål må vi ha. Det er i Mai været er pent i trøndelag. vi er løsningsorientert.

Forøvrig har de fine feiringer på f.eks sverresborg - og det er stort bål i korsvika.

Gammel 15-06-10, 16:13   #54
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal være feiring på den nærmeste standen vår også, men det er visst bare for velforeningen til de som bor aller nærmest. I fjor ble de faktisk litt sur fordi noen fra vårt nyetablerte felt kom.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 16:16   #55
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vel'et pleier å arrangere bål og grillings på en av strendene her vi bor. Leker for barn og voksne, og hele pakka. Vi pleier noen ganger å være der, og det er veldig hyggelig om været er bra.

I år drar vi til Tyrkia på St. Hansaften.

Gammel 15-06-10, 23:44   #56
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg trodde st.Hans var vanlig å feire, eller markere om du vil, men jeg ser av svarene at det ikke er like vanlig som jeg trodde.

Gammel 16-06-10, 07:58   #57
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Når er egentlig st.hans?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 08:34   #58
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Når er egentlig st.hans?

Onsdag 23 juni.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 09:59   #59
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

St.Hans er 24 juni.
St.Hansaften, som er det vi pleier markere med bål og sånn, er altså 23. juni.

Gammel 16-06-10, 10:26   #60
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Vi skal grille med noen venner.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.