|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Så var det St. Hans, daVi feirer 3 års bryllupsdag St.Hans i år. Grilling er ganske så obligatorisk, men jeg tror det blir hjemme på verandaen bare oss tre...
|
|
|
#42 |
|
|
Sv: Så var det St. Hans, daHer samles nabolaget på ein bakke, og da blir vel rundt 100- 150 stk kan eg tenka meg. Me griller, brenner bål og har litt aktiviteter. Frå eg var liten er eg vant med å vera i stranda, men da er vanskelig her siden da ikkje er strand tilgjengelig. (Sure, gamle gubber.
|
|
|
#44 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: .. så var det st.Hans, da..
Tenkte det. Vi får kanskje grille noen pølser på peisen - ha kakao og greier. Jeg har grillet mye i peis i mitt liv.
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Sv: Så var det St. Hans, daJeg pleier aldri feire Jonsok. Men i år skal jeg markere dagen tror jeg. Ikke fordi det er Jonsok - jeg aner igrunnen ikke hva dagen står for. |
|
|
|
#46 |
|
Textrovert
|
Sv: Så var det St. Hans, daVi feirer ikke St. Hans. Og siden det er på en onsdag, så er det sikkert liten vits i å be hjem venner til grilling heller. Tror ikke folk orker å komme ut til oss på en vanlig hverdag, siden vi bor litt uti gokk. Så det blir nok vanlig hjemmekveld på oss.
|
|
|
#47 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Så var det St. Hans, daEtter å ha vært nærmeste nabo til tønnebålet på Laksevåg et par år, så har jeg fått avsmak. Borettslaget der vi bodde før vi flyttet i hus var heller ikke bedre, vi satt med alle luker skalket ettersom de mer enn gjerne brant skumgummimadrasser på bålet og slikt.
|
|
|
#48 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Så var det St. Hans, daVi har invitert en del av de vennefamiliene vi er mest sammen med til grilling ved naustet til mine foreldre. Bål, fiske og sånn hører med.
|
|
|
#49 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Så var det St. Hans, daSankthans er en helt vanlig dag for oss, og har alltid vært det.
|
|
|
#50 |
|
trenger lading
|
Sv: Så var det St. Hans, daMerkelig nok har jeg de siste årene jobbet enten kveld eller natt på sankt Hans. I år han jeg nattevakt igjen. Vært bedt på båttur med grilling flere ganger, men det blir for mye styr når jeg skal på jobb. Eller i fjor hadde vi ferie da. Da grillet vi pølser på bål hos onkelen til ungene. Eller rettere sagt røyke pølser på bål...
|
|
|
|
#51 |
|
|
Sv: Så var det St. Hans, daJeg skal nok være her: |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Så var det St. Hans, daHer jeg bor feires ikke St. hans noe særlig. Noen som feirer med pinsebål, vet jeg. Jeg feiret alltid stor St. Hans i barndommen og syne det er synd den tradisjonen ikke er her.
|
|
|
#53 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Så var det St. Hans, da
Ja, Pinjstbål må vi ha. Det er i Mai været er pent i trøndelag. vi er løsningsorientert.
|
|
|
#54 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Så var det St. Hans, daDet skal være feiring på den nærmeste standen vår også, men det er visst bare for velforeningen til de som bor aller nærmest. I fjor ble de faktisk litt sur fordi noen fra vårt nyetablerte felt kom.
|
|
|
#55 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Så var det St. Hans, daVel'et pleier å arrangere bål og grillings på en av strendene her vi bor. Leker for barn og voksne, og hele pakka. Vi pleier noen ganger å være der, og det er veldig hyggelig om været er bra.
|
|
|
#56 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Så var det St. Hans, daJeg trodde st.Hans var vanlig å feire, eller markere om du vil, men jeg ser av svarene at det ikke er like vanlig som jeg trodde.
|
|
|
|
#59 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Så var det St. Hans, daSt.Hans er 24 juni.
|
|
|
#60 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Så var det St. Hans, daVi skal grille med noen venner.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|