|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Jaiks, jeg må ha pass!
I Oslo lager de det på huset, i allefall gjorde de det for 2 år siden. Da trengte vi nemlig pass fort som fy, og denne løsninge ble presentert for oss av politiet selv, så jeg regner med at de har peiling på hva som går fortest.
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mulig det er annerledes i Oslo. Kanskje det er der de lager alle passene? Nå er det jo nytt fra 1.april i år siden det er både digitalt bilde og fingeravtrykk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
Jeg har inntrykk av at produksjonen foregår på Grønland, men jeg kan jo ta feil. Da vi skulle ha nytt pass fikk de det inn seks timer senere med intern postgang i allefall, så langt unna var det ikke.
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
Passene produseres i Stavanger, om de ikke har fått flere produksjonssteder. Det var i hvert fall det eneste stedet de produserte maskinlesbare pass da de ble introdusert.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
Tenker du på de som kom nå i år med fingeravtrykk, eller de maskinlesbare før det også? Hvis det vi fikk for to år siden ble produsert i Stavanger gikk det uansett ikke med vanlig postgang, men med et eget fly. Det var heller ikke noe spesielt de gjorde for oss, men vanlig prosedyre var at de ble levert på Grønland først, og deretter sendt derifra. Vi fikk beskjed om å komme etter klokken 14 dagen etter, men da vi kom kunne de fortelle at det hadde ligget der et døgn allerede. Altså seks timer etter at vi leverte søknaden. Dette var maskinlesbart, men ikke med fingeravtrykk.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|