Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jaiks, jeg må ha pass!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-10, 10:25   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaiks, jeg må ha pass!

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men det sendes til politistasjonen også, så postgangen blir der uansett. Da kan en jo like gjerne få det rett hjem i sin egen postkasse, enn å stå i kø en gang til for å hente passet.

I Oslo lager de det på huset, i allefall gjorde de det for 2 år siden. Da trengte vi nemlig pass fort som fy, og denne løsninge ble presentert for oss av politiet selv, så jeg regner med at de har peiling på hva som går fortest.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 10:27   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

I Oslo lager de det på huset, i allefall gjorde de det for 2 år siden. Da trengte vi nemlig pass fort som fy, og denne løsninge ble presentert for oss av politiet selv, så jeg regner med at de har peiling på hva som går fortest.

Mulig det er annerledes i Oslo. Kanskje det er der de lager alle passene? Nå er det jo nytt fra 1.april i år siden det er både digitalt bilde og fingeravtrykk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 10:32   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Mulig det er annerledes i Oslo. Kanskje det er der de lager alle passene? Nå er det jo nytt fra 1.april i år siden det er både digitalt bilde og fingeravtrykk.

Jeg har inntrykk av at produksjonen foregår på Grønland, men jeg kan jo ta feil. Da vi skulle ha nytt pass fikk de det inn seks timer senere med intern postgang i allefall, så langt unna var det ikke.

Gammel 23-06-10, 10:56   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har inntrykk av at produksjonen foregår på Grønland, men jeg kan jo ta feil. Da vi skulle ha nytt pass fikk de det inn seks timer senere med intern postgang i allefall, så langt unna var det ikke.

Passene produseres i Stavanger, om de ikke har fått flere produksjonssteder. Det var i hvert fall det eneste stedet de produserte maskinlesbare pass da de ble introdusert.

:hva jeg vet:

Gammel 23-06-10, 11:00   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Passene produseres i Stavanger, om de ikke har fått flere produksjonssteder. Det var i hvert fall det eneste stedet de produserte maskinlesbare pass da de ble introdusert.

:hva jeg vet:

Tenker du på de som kom nå i år med fingeravtrykk, eller de maskinlesbare før det også? Hvis det vi fikk for to år siden ble produsert i Stavanger gikk det uansett ikke med vanlig postgang, men med et eget fly. Det var heller ikke noe spesielt de gjorde for oss, men vanlig prosedyre var at de ble levert på Grønland først, og deretter sendt derifra. Vi fikk beskjed om å komme etter klokken 14 dagen etter, men da vi kom kunne de fortelle at det hadde ligget der et døgn allerede. Altså seks timer etter at vi leverte søknaden. Dette var maskinlesbart, men ikke med fingeravtrykk.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.