Sv: Henter du barna i tide?
Opprinnelig lagt inn av kristine, her.
Jeg vet ikke om de har så vondt av lange dager i barnehagen. Min kommer når det åpner (7.30), og hentes et kvarter før stengetid (litt tidligere nå som det er skoleferie og lite trafikk). Hun er alltid en av de siste som hentes, noen ganger den aller siste. Jeg har aldri opplevd at hun har stått å trippet ved porten og ventet på mamma, hun koser seg på en huske eller eller leser bok med den ansatte som er igjen. Jeg hadde nok blitt ganske sint hvis en av de ansatte ba meg hente tidligere fordi de syns så synd på henne, og spesiellt fordi jeg vet at når siste barn har gått, går de ansatte hjem. I går var jeg f.eks den siste som hentet kl 16.20, og den ansatte gikk hjem samtidig med oss - selvom barnehagen har åpent til 17.
Jeg henter aldri etter 5 - har heldigvis mulighet til å gå tidligere fra jobb hvis det er stort snøfall eller noe annet som tilsier at jeg ikke rekker det, men jeg har ikke dårlig samvittighet fordi jeg har en helt vanlig 8-4 jobb.
Barn er forskjellige, noen barn kunne ikke brydd seg mindre, mens andre barn er det litt sårt for. Uansett får jeg litt vondt av familier der foreldrene tilsynelatende egentlig ikke har tid til å ha barn, og dermed skaper en forferdelig stressende hverdag for både seg selv og ungene. Mange barn i dag går rundt og er omtrent like stressa som en gresk bankdirektør.