Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henter du barna i tide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-10, 12:31   #1
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Nå har jeg jobbet i barnehage noen år, og det jeg har observert er at det er tre typer foreldre som henter seint/av og til for seint.
1. Pendlerene som sitter fast i kø eller bruker kollektivtraffikk
2. Turnusarbeidere som sliter med å få kabal til å gå opp mht vakter
3. Foreldre i permisjon/hjemmeværende. Disse leverer seint også.

Kun engang har jeg opplevd en forelder som av og til kom for seint med vilje.
H*n fikk ganske mye tilsnakk etterhvert.

Gammel 28-06-10, 12:46   #2
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Nå har jeg jobbet i barnehage noen år, og det jeg har observert er at det er tre typer foreldre som henter seint/av og til for seint.
1. Pendlerene som sitter fast i kø eller bruker kollektivtraffikk
2. Turnusarbeidere som sliter med å få kabal til å gå opp mht vakter
3. Foreldre i permisjon/hjemmeværende. Disse leverer seint også.

Kun engang har jeg opplevd en forelder som av og til kom for seint med vilje.
H*n fikk ganske mye tilsnakk etterhvert.

Hos oss er det de med de dyreste bilene, og viktigste jobbene som alltid henter for seint, og samtidig ikke har tid til å delta på foreldrekaffe, der barnehagen har innsamling til turer. Ergo de som tjener mest, bidrar minst til ungene i form av penger. De kommer nesten aldri på foreldremøter heller, og snakker i mobilen hele tiden i hentesituasjonen slik at man aldri får snakket noe særlig med dem heller..

Gammel 28-06-10, 12:58   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tormu, her.

Hos oss er det de med de dyreste bilene, og viktigste jobbene som alltid henter for seint, og samtidig ikke har tid til å delta på foreldrekaffe, der barnehagen har innsamling til turer. Ergo de som tjener mest, bidrar minst til ungene i form av penger. De kommer nesten aldri på foreldremøter heller, og snakker i mobilen hele tiden i hentesituasjonen slik at man aldri får snakket noe særlig med dem heller..

Her oser det fordommer...

Nå er jeg ikke i den kategorien der. Men seriøst - sånne foredrekaffeopplegg fra barnehagene er virkelig vanskelig. Ikke bare for de med viktige jobber og mye penger, men også for sånne som meg som går med vaktcaling og ikke kan løpe fra et rom med en pasient i for å rekke foreldrekaffe klokka halv tre. Heldigvis har mine barn en far som jobber i det private og har flexitid, men hadde det ikke vært for han, hadde de vært blant de som aldri har foreldrene sine der, stakkars. Barnehager er i så måte eksperter på kort varsling til ting som foregår alt for tidlig på ettermiddagen. Og når foreldre i tillegg blir bedømt etter sin evne til å få til slike ting i arbeidstiden synes jeg det er ganske dårlig gjort mot foreldregruppen. Innsamling til turer etc i barnehagesammenheng er vel forresten helt i grenseland av hva som kan betegnes som lovlig, spesielt hvis det blir forventet at alle bidrar.

Når det gjelder hentesituasjonen har jeg ennå til gode å se ansatte som gjerne skulle hatt kontakt for å snakke med hentende foreldre. Stort sett er det de ansatte som er travelt opptatt og foreldrene som står i kø i håp om å få høre et par ord om hvordan dagen har vært. Sånn sett fra den andre siden. Jeg er også helt enig med ac i at det er veldig begrenset hva man kan si om mennesker ut fra levering og henting i barnehagen. At man er stressa i den situasjonen betyr ikke at ikke freden senker seg med en gang man er ute av porten og har rukket barnehagen enda en dag.

Gammel 28-06-10, 13:04   #4
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Det blir så mye synsing om hva andre gjør, hvilke motiver de har, hva slags biler de har, hva de spiser til middag - hvorfor?

Ja, det finnes travle mennesker. Det finnes barn som vokser opp i travle familier. Det finnes mennesker som har mobilen på øret nesten hele dagen.

Og hva så?

Noen har jobber som krever mer enn 8-16. Noen har jobber som krever nattevakter. Noen må ta med seg jobben hjem. Noen må være tilgjengelige på telefonen. Noen må ha bakvakter. Noen driver egne firma. Noen har høysesong når andre har lavsesong.

Er det sånn at det kun er de som jobber 9-15 som kan være gode foreldre?

Og kan man virkelig måle foreldre-kvalitet ut i fra hvorvidt de småprater med de ansatte i barnehagen eller ikke?

Lenge siden jeg har sett så mye tullprat på ett sted.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:38   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det blir så mye synsing om hva andre gjør, hvilke motiver de har, hva slags biler de har, hva de spiser til middag - hvorfor?

Ja, det finnes travle mennesker. Det finnes barn som vokser opp i travle familier. Det finnes mennesker som har mobilen på øret nesten hele dagen.

Og hva så?

Noen har jobber som krever mer enn 8-16. Noen har jobber som krever nattevakter. Noen må ta med seg jobben hjem. Noen må være tilgjengelige på telefonen. Noen må ha bakvakter. Noen driver egne firma. Noen har høysesong når andre har lavsesong.

Er det sånn at det kun er de som jobber 9-15 som kan være gode foreldre?

Og kan man virkelig måle foreldre-kvalitet ut i fra hvorvidt de småprater med de ansatte i barnehagen eller ikke?

Lenge siden jeg har sett så mye tullprat på ett sted.

Enig, bina! Det oser av fordommer og rare tanker og meninger om folk her.

Gammel 08-07-10, 10:34   #6
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tormu, her.

Ojsann... her værer jeg ørlite grann fordommer mot folk som tjener og jobber mye og dertil har råd til fine biler. Ikke bra.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.