Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Brettspill til voksne?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-10, 20:00   #1
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Settlers og Risk er ikke i samme kategori, altså. Settlers syns jeg tar for lang tid. Risk, derimot, er jo bare vold og action.

Risk har jeg bare spilt noen få ganger, og det ender opp i suring og amper stemning, så det spiller jeg ikke mer. Mannen spilte det mye i sin ungdom til tross for at det alltid endte med at to av medspillerene begynte å krangle og brett og brikker fløy veggimellom!

Gammel 30-06-10, 20:11   #2
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blant spill jeg synes er kjekke er Settlers og Munchkins nevnt.

Vi har også et underlig men artig spill som heter Cash and Guns, passer ypperlig til litt festlige anledninger. I tillegg har vi et som jeg liker veldig godt som heter Shadows over Camelot. I tillegg er jeg veldig glad i gamle versjonen av Talisman, som desverre er mer eller mindre umulig å få fatt i nå.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 20:18   #3
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Mexican Train er en artig variant av domino som vi har spilt mye.

Ubongo har jeg kikket på, men ikke spilt...

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 21:57   #4
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Risk har jeg bare spilt noen få ganger, og det ender opp i suring og amper stemning, så det spiller jeg ikke mer. Mannen spilte det mye i sin ungdom til tross for at det alltid endte med at to av medspillerene begynte å krangle og brett og brikker fløy veggimellom!

Nei, da er det ikke morsomt. Risk passer best med folk som ikke er spesielt tapsåre. Det er ganske kjedelig med mange brettvelt i dette spillet.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.