Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når fortelle om hvordan man lager barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-10, 13:06   #1
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når fortelle om hvordan man lager barn

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Tja, storebror her har lenge visst at et frø fra mammaen møter et frø fra pappaen (ok, dette er kanskje en grov forenkling) og at dette kan skje når de "koser mye". Det har han nok visst i ett år, minst, han er greit fornøyd med denne forklaringen.
Vi har riktignok et forklaringsproblem ift lillesøsters tilblivelse, men vi har ikke gått inn på IVF ennå, langt mindre ICSI .

Min sönn ble ogsaa til vha. ICSI, men jeg föler absolutt ikke at denne metoden er noe som naturlig hörer med naar jeg forklarer om barnelaging.
Jeg har tenkt aa fortelle det til han en gang, men har ikke tenkt paa hvordan og naar enda. Han er 7 naa.
Pleier dere andre (med IVF/ICSI barn) aa forklare saanne ting ogsaa ifm. med at barna spör om hvordan barn blir til/kommer inn i magen? Forteller dere det i det hele tatt og evt. naar?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:20   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ha fortalt en 7-åring om hvordan han ble til om det er IVF eller lignende. De kan jo få den naturlige forklaringen først, deretter IVF i enkel utgave. Det er jo faktisk mye enklere å forklare: man tar ut et egg fra mamman, legger det i en skål (?), slipper noen sædceller sammen med egget, en vinner og egget settes tilbake i livmoren.

Gammel 06-07-10, 13:42   #3
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Pleier dere andre (med IVF/ICSI barn) aa forklare saanne ting ogsaa ifm. med at barna spör om hvordan barn blir til/kommer inn i magen? Forteller dere det i det hele tatt og evt. naar?

Siden det stort sett er det samme som skjer ved en unnfangelse, frø fra mor møter frø fra far, men transporten kan variere. Jeg kommer til å si at noen gjør det selv og andre får hjelp fra legen til dette. Uten at jeg kommer til å gjøre noe stort nummer ut av det ene eller det andre. Etter det som skrives om reaksjonene fra barna her inne så kan det vel virke som om det å gjøre det hos legen er å foretrekke for dem

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 14:31   #4
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Man forteller når de spør akkurat når det bare er mannen som er hjemme

Hvit vet det sånn i grove trekk. Måten hun kom ut av magen på, har jeg imidlertid tenkt å bespare henne for en stund til...

(min man fortalte til hele nabolaget da han var liten,
at han ikke hadde noe søsken fordi tissen til pappaen var tom for frø)

Gammel 06-07-10, 15:02   #5
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi lager bildebok. :grundig:

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.