|
|||||||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ustabil
|
Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ
Men kjære deg, ser du ikke selv at du har hatt en diskusjon med din datter på 4,5 år, og hun vant diskusjonen? Hun klarte å diske opp med bedre argumenter enn deg. Og siden hun vant er du nå i ferd med å akseptere at hun av "overbevisningsgrunner" ikke vil spise kjøtt og fisk, og da må du som mor tilrettelegge for det. Det er oppbacking. Du har jo akseptert det, og er i ferd med å tilrettelegge slik at hun kan få fortsette å ha dillen sin. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ
Nei, det ser jeg faktisk ikke. Jeg har argumentert mot henne, og tilbyr vanlig mat med kjøtt og fisk til middag hver dag. Hver dag prøver jeg og få hun til og spise, hun vil ikke spise. Da gjenstår det og tvinge i hun mat. Ville du tvingt i barnet ditt noen de ikke ville spise, bare fordi du sier det. Når det finnes andre muligheter og alternativer?
|
|
|
#3 |
|
Off the map.
|
Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativBina - du har enda ikke svart på HVORDAN Siljemoren skal få barnet sitt til å spise kjøtt og fisk. Å svelge mat er en fysisk handling man faktisk rår over selv.
|
|
|
#4 |
|
Ustabil
|
Jeg kan ikke svare på hva Siljemoren må, kan eller bør gjøre. Dette fordi jeg ikke kjenner verken henne eller hennes barn. De metodene man velger (og dette mener jeg gjelder generelt i alt som har med barneoppdragelse å gjøre) må FØRST OG FREMST være en metode som de som skal utøve den er fortrolig med og har tro på. Det nytter ikke å selge et budskap man ikke selv tror på. Og det jeg leser av innleggene er at Siljemoren har akseptert at 4,5 år gamle Lillemor har valgt å bli vegetarianer av overbevisningsgrunner, og hun har akseptert at det innebærer at hun selv må tilrettelegge kostholdet for å tilfredsstille Lillemors overbevisning. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativNå synes jeg ikke diskusjonen kommer noen særlig vei lengre. Alle bruker bare de samme argumentene om og om igjen her, jo. "Nei, det var ikke det jeg mente, jeg mente at... " "Jo, du mente at... og jeg mener at..."
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|