Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Integrering og niqab (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-07, 23:10   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Integrering og niqab (VG)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Fordi jeg ikke synes hijab hører hjemme til en uniform. Det er min oppriktige og helt ærlige mening. Jeg har allerede sagt at jeg kan være med på at det kan aksepteres i enkelte posisjoner og yrker, men jeg forstår ikke egentlig hvorfor det skal være så vanskelig å akseptere et evt. uniformsreglement dersom det finnes, og at det dermed blir avgjørende for om man tar en jobb eller ikke. Det har jeg vanskeligheter med å forstå.

Jeg er ikke engang religiøs selv, og langt mindre muslim, og enda greier jeg faktisk å sette meg inn i at det kan være såpass viktig for en person å få bære sin hijab.

Jeg skjønte bare ikke hvorfor det var forskjell på de som skal ekspedere inne i møbelforretningen og de som sitter i kassa når det gjelder hijab og uniform, det fikk jeg heller ikke svar på ...

Jeg klarer heller ikke se viktigheten av at alle i en uniformert gruppe skal se helt like ut i den grad at det skal gå på bekostning av noens religion. Slike ting betyr rett og slett ikke så mye for meg. Om dama som demonstrerer sikkerhetsrutinene i kabinen har hijab, mens hun som gir meg kaffe ikke har det, er meg revnende likegyldig. Det betyr ikke mer enn om den ene har briller og den andre ikke har det. Jeg skal fint greie å plukke ut hvor vedkommende hører hjemme ut fra resten av uniformen. Hvis hijaben er nøytral og matcher uniformen i fargen synes jeg man kan være såpass fleksibel at man godtar den. Men jeg skjønner jo nå at det betyr veldig mye for noen. Men jeg har fortsatt problemer med å se hvorfor, og det skal mye til før jeg aksepterer en slik rigid holdning.

Sist redigert av My : 09-02-07 kl 23:20.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.