Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Skal vi se... 2 voksne til Rygge- Alicante, med hver sin koffert på 15 kg og to golf-bag'er avreise 17.juli, hjemreise 22.juli, at the total of
Norske kroner: 12 242,- med Ryanair.
samme dato fra Gardermoen:
10.392,- med SAS
Jeg håper dere alltid sjekker alternativene, folkens. INKLUDERT alle tillegg.
Selvfølgelig sjekker jeg alle relevante tillegg. Stort sett ender det med at jeg flyr med Norwegian, men sist da jeg skulle til Alta endte jeg med Sas fordi det ble billigst. Jeg synes faktisk det er helt greit å ikke betale for alle de potensielle golfbaggene og felene om bord når jeg selv kun har en liten håndbagasje. Og at det er mulig å bestille plass til 2 kofferter den ene gangen jeg skal ha med meg et lass med bagasje. Sas sine regler er i så måte mye mer rigide, man betaler for en viss mengde service og bagasje inkludert i prisen helt uavhengig av hva man faktisk trenger. Så kommer det an på om man er tilhenger av flybillettsosialisme eller ikke. Jeg ender med et kompromiss mellom ønsket avreisetidspunkt og pris. Når det gjelder punktlighet spiller det ingen rolle. Ei heller når det gjelder service ved innstillinger og forsinkelser, har man billigbillett blir man ikke akkurat prioritert hos Sas heller selv om man har betalt mer for billigbilletten enn hos konkurrenten.
Ryan air har jeg ikke prøvd, men det er mest på grunn av at jeg bor der jeg bor, ikke på grunn av noe prinsipp.