|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en klager/sutrer?Jeg husker også jeg ble fryktelig provosert over et tv-innslag jeg så på NRK fra Thailand etter tsunami-katastrofen. De var på et sykehus og intervjuet overlevende nordmenn som ikke hadde skadet seg nevneverdig (mest type sår og mindre bruddskader) og der satt de og sutret og bar seg over hvor ille det var at de måtte ligge på madrasser på gulvet....
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Sv: Er du en klager/sutrer?
Alvorlig talt, du sier det jo selv: Dette var en krisesituasjon. Ikke glem at de hadde vært gjennom et helvete og en enorm psykisk påkjenning. Ikke døm noen for en uheldig uttalelse etter det.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en klager/sutrer?
ja, og det er i krise-situasjoner som man opplever at mennesker ikke reagerer slik fornuften burde tilsi. Det kan man se alt som den sutrete, eller man kan kan velge å sette det på kontoen for uheldige uttalelser i en krise-situasjon. Det var av de som også først poengterte hvor utrolig heldige de var som ikke var hardere rammet, og at madrasser da er latterlige bagateller. Sutreren klagde, og den positive så det mest positive ut av den kritiske situasjonen de befant seg i.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|