|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Haster: Kan jeg steke to pavlovabunner samtidig i stekeovnen?Jeg skal lage to medium pavlovabunner, og lurer på om jeg kan steke dem på varmluft med to stekebrett i ovnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Haster: Kan jeg steke to pavlovabunner samtidig i stekeovnen?
Ikke den ferdigstekte bunnen - tenkte eventuelt røren dersom jeg ikke stekte bunnene samtidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Haster: Kan jeg steke to pavlovabunner samtidig i stekeovnen?Brukte du varmluft? For da pleier det vel å gå greit.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Haster: Kan jeg steke to pavlovabunner samtidig i stekeovnen?Åja. *lese HI skikkelig neste gang*
![]() |
#9 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Haster: Kan jeg steke to pavlovabunner samtidig i stekeovnen?Varmluft ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Haster: Kan jeg steke to pavlovabunner samtidig i stekeovnen?Ja, forskjellen er at luften sirkulerer i hele ovnen slik at alt i ovnen blir jevnt stekt. Mange bruker det når de steker to brett boller samtidig, feks.
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Haster: Kan jeg steke to pavlovabunner samtidig i stekeovnen?Jepp man kan det. Og jeg aner ikke hvorfor, hehe. Kanskje man får bedre stekeskorpe ved vanlig steking? Jeg aner faktisk ikke. Jeg har brukt det litt om hverandre, men bruker som regel vanlig varme. Mange sverger til varmluft.
![]() |
#14 |
Etylbarbital
![]() Sv: Haster: Kan jeg steke to pavlovabunner samtidig i stekeovnen?Jeg bruker utelukkende varmluft og steker alt fra 1-4 brett med boller/rundstykker/pizzabunner på en gang. Varmluftprinsippet er at hele ovnen har samme temperatur (du vil dog oppleve litt høyere langs veggene pga. varmekonveksjon). Gammeldags ovner med over- og undervarme har varmeelement over og/eller under og gir en temperaturgradient i ovnen (varmluftovner har viften som sirkulerer temperaturen).
![]() |
#15 |
Etylbarbital
![]() Sv: Haster: Kan jeg steke to pavlovabunner samtidig i stekeovnen?Trikset med varmluft er å steke ved 15-20 grader lavere temperatur enn det oppskriften sier (med mindre det er spesifisert at det er varmlufttemperatur).
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Haster: Kan jeg steke to pavlovabunner samtidig i stekeovnen?Jeg lurer på om jeg skal begynne å steke muffins med varmluft. De blir nemlig nesten alltid litt brent på undersiden, selv om jeg også skrur ned temperaturen litt. Tror ovnen min har litt feil "balanse" i over- og undervarme, møkkaovn. Skal huske på å prøve varmluft neste gang!
![]() |
#17 |
I endring
|
![]() Sv: Haster: Kan jeg steke to pavlovabunner samtidig i stekeovnen?Jeg bruker kun varmluft i stekeovnen for tiden og ser ut som at det gir underverker for matlagingen min.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|