Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matindustri og næringsmidler

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-10, 21:57   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matindustri og næringsmidler...

Jeg er opptatt av gode råvarer, smak og mat laget fra bunn, men kunne nok også tjent på å være mer prisbevisst.

Gammel 26-07-10, 22:04   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er opptatt av gode råvarer, smak og mat laget fra bunn, men kunne nok også tjent på å være mer prisbevisst.

Samme her. Vi har levd på én lønning i noen år nå og har dermed vært pinlig prisbevisste. Jeg kjøper feks. alltid First Price kyllingfiletene, både fordi de smaker det samme som annen god kyllingfilet og fordi de er billige. Kjøttdeig kjøpes stort sett på Rema, Nordfjord sin, men den smaker ikke annerledes enn Gilde eller annen kjøttdeig synes jeg. Jeg synes rent kjøtt ofte er dyrt her.
Nå får vi mye bedre råd utover høsten siden vi går fra én til to fulle lønninger, og da kommer jeg nok til å tenke mer kvalitet enn pris, samt handle mye mer økologisk. Selv om jeg nok fortsatt kommer til å kjøpe FP-kylling.

Gammel 26-07-10, 22:53   #3
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror ikke det kan sies bedre enn dette. Jeg har svart belte i matshopping, kjøper gode råvarer uansett, og en god del økologisk, og bryr meg lite om prislappen. Jeg handler glatt for en tusenlapp i uka når det bare er jeg og lillefrøkna, også. Dette beløpet inneholder selvsagt ting som perletomater, jordbær og druer. Jeg kjøper lokalprodusert der det går, men burde vært flinkere til å utnytte for eksempel bondens marked. Men å dra til sentrum på lørdagsmorgenen er ikke prioritert.

Mat er helse, og dersom økonomien skulle tilsi kutt, er maten noe av det siste jeg kutter ned på. Jeg lager heller store porsjoner av mat med lite kjøtt/fisk og mye sesonggrønnsaker samt belgfrukter enn å måtte kjøpe råvarer av lavere kvalitet.

Sist redigert av Nera : 26-07-10 kl 23:06.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 20:01   #4
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Samme her.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.