Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Når er man fattig?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-10, 19:28   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er man fattig?

Jeg liker i hvert fall tiltak som gir barn i sånne familier tilbud som er økonomisk utilgjengelige for dem. Fritidsaktiviteter, sommerferietilbud osv. Og økonomisk rådgivning/fornuftig gjeldsordning til mor.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 19:32   #2
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg liker i hvert fall tiltak som gir barn i sånne familier tilbud som er økonomisk utilgjengelige for dem. Fritidsaktiviteter, sommerferietilbud osv. Og økonomisk rådgivning/fornuftig gjeldsordning til mor.

Jeg regner med at hun tjener for mye til det.

Akkurat når det gjelder gratis fritidsaktiviteter virker det som om mange faller mellom to stoler. Jeg vet om mange som ikke har råd til å sende ungene på kulturskolen eller idrett, eller ferieturer. Rett og slett fordi de ikke har råd. Samtidig kvalifiserer de ikke for å få gratis ferie. Det må være ekstra vanskelig å forklare ungene det.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 19:36   #3
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Men poenget mitt er nettopp at hvis man har 23 000 kr utbetalt (++) så er man ikke en sånn familie. Da er man en del av en familie hvor mor/far ikke har styring på økonomien. Og er det da samfunnets anvar å gi dem ferie og fritidsaktiviteter? Det blir jo en fin sovepute for foreldrene i så tilfelle - de kan bruke de pengene de tjener på tant og fjas (eller for dyr leilighet og andre ting) for staten kommer inn og hjelper de stakkars ungene som ikke har råd til fritidsaktiviteter og ferie?

Man har ikke råd til å bo til 13000 i mnd når man har den inntekten og de utgiftene (lån utover huslån på 6000 kr). Og 1500 kr mnd i strøm? Det er mer enn vi hadde på huset vårt på 300 m2!

Jeg blir sinnsykt provosert av den artikkelen. Det er nesten som jeg lurer på om Dagbladet har en skjult agenda og ønsker å latterliggjøre at det er et fattigdomsproblem i Norge.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.