Sv: Fonter/skrift/farge
Det er ingen regler. Hvis du vil, kan du skrive alle innleggene dine i rosa Comic sans fontstørrelse 14, men da kan du ikke regne med at folk gidder å lese dem. Det handler i grunnen bare om å gjøre det du skriver mest mulig tilgjengelig for alle, og da er det beste å bruke samme standard som det andre gjør. Jeg synes i alle fall det er vanskelig å omstille øyet mellom ørten forskjellige fonter.
Jeg er lærer, og når det gjelder elevene mine gjelder i grunnen det samme - skjønt det oppfattes vel mer som en regel i den sammenhengen, kanskje. Når de leverer skriftlige arbeider, så gjør de ikke det for egen del. De skal formidle noe, og det er jeg som er mottaker. Hvis de vil jeg skal lese og vurdere det de skriver, så får de bruke standard skriftstørrelse og font. Om de synes Comic sans "ser penere ut", så setter de egne hensyn før leserens, og viser seg ikke særlig villig til å formidle budskapet sitt. Etter en tilvenningsperiode får de beskjed om at jeg ikke gidder lese eller vurdere arbeider som ikke tar hensyn til meg som leser. Noe av det samme gjelder her og alle andre steder i samfunnet. Man gjør som man vil, det er opp til en selv om man vil ta følgene av valget sitt. Her inne er nok mange ekstra opptatt av å uttrykke seg klart og tydelig og av formen et budskap presenteres i, det er nok det du har fått merke. Valget er fortsatt ditt.