|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kortere skoleferieJeg syns egentlig ikke at sommerferien er et så stort problem som mange skal ha det til. For de aller fleste tror jeg det går rimelig greit, og plutselig er de store nok til å være hjemme alene og problemet er løst. Her har vi SFO tilbud i Juni og August, ikke på den skolen eldste går på (for få barn), men på en i nærheten. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kortere skoleferie
Det synes jeg er det beste argumentet. Fordi det lar seg løse og derved ikke er et problem for dere er det heller ikke det for andre? Jeg har en meget fleksibel jobb, men jeg ser her vi bor at det er mange som sliter. Særlig de med typiske skiftyrker og familie andre steder i landet. Ingen fleksibilitet og ferie etter hva jobben tildeler. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Kortere skoleferie
Men hva er løsningen da? De må jo ha ferie - og SFO koster jo også penger, hvis økonomien var problemet. Her koster det 200 kr pr dag i ferier, altså 1000 kroner for en uke. De fleste aktivitetsukene jeg har sett (da tenker jeg på sånne på dagen, ikke steder man sender barna bort) koster rundt det samme. Noen mer, noen endel mindre. Da står man igjen med Juli (her var det hvertfall lite tilbud i Juli), som er 4-5 uker man må organisere. De aller fleste kan ta hvertfall deler av ferien sin i løpet av Juli, også kan man kanskje alliere seg med andre foreldere og bytte på litt hvem som passer barna. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|