|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kortere skoleferieTro meg, sfo er ikke et aktuelt tilbud her vi bor. En skole har felles oppsamling av barn fra tre kretser. Jeg nekter å betale for at gjeng med middelaldrende kjærringer skal ha betalt for å sitte å strikke i 8 timer.
![]() |
#102 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Kortere skoleferieJeg syns ikke det er så rart at det ikke er SFO tilbud hele sommeren når det lille som er ikke blir brukt. Min eldste er den eneste på sin skole som bruker SFO nå i August (tre andre er påmeldt, men de har ikke dukket opp). I Juni var hun den eneste som meldte seg på, derfor valgte vi aktivitetsleir i stedet. Nå er hun på en "oppsamlings-SFO" på naboskolen, og det er ikke mange barn derfra heller - de er vel 20 stk tilsammen. I Juli hadde nok oppslutningen vært enda mindre. Det koster jo penger å ha et tilbud (selvom det bare er gamle damer som strikker enkelte steder - det er ikke sånn her), og da er de avhengige av at folk faktisk bruker tilbudet. Og dersom man ikke har andre alternativer må man bruke sånn oppsamlings-SFO, det blir hvertfall ikke flere (eller bedre) tilbud dersom ingen bruker det man har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Kortere skoleferie
Det skjønner jeg at kan bli vanskelig - jeg trodde alle kommuner hadde tilbud i hvertfall i høstferien og vinterferien, om ikke annet. Men det er vel noe det går an å ta opp med kommunen? Dersom det er stor nok interesse for et slikt tilbud burde det jo være mulig å gjøre noe med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kortere skoleferieVår kommune har tilbud i vinter- og høstferie. Og det betales ikke ekstra for skoleferier. Dog stengt i juli. All den tid jeg aldri bruker det i ferien er jeg mer irritert på at jeg må betale for morgen-sfo selv om jeg ikke har brukt det en eneste gang og de ikke hadde hatt plass om alle barna kom på morgen-sfo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
maler
|
![]() Sv: Kortere skoleferieSFO her i byen er veldig bra sommeropplegg. I uke 29 og 30 slår de sammen skolene i samme bydel, men det går helt fint. De finner på mye kjekt om sommeren og barna koser seg der. Ikke koster det mer enn ellers i året heller. Problemet oppstår når de er for store til SFO, men for små til flere dager/uker hjemme.
![]() |
#106 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kortere skoleferieIngen problem med 7,5 uker ferie her. Begge har nå vært hjemme i 5,5 uker, og det er bare kjekt. Mini skulle bare ha 5 uker ferie da, men det blir over 7 siden gubben er hjemme nå. Skolen begynner om 2 uker her, skal nyte de siste 2 ukene som er igjen. Håper været kommer seg litt og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kortere skoleferieVi har ikke problemer med barnepass selv om ferien er lang i og med at jeg er lærer selv. Men jeg har stor forståelse for at det for mange er problematisk. I allefall i år når ferien i Oslo er på 9 uker - det er etter min mening for lenge.
![]() |
#108 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det var helt utrolig lenge. Har aldri opplevd å ha lenger ferie enn 7 1/2 uke, og mellom 6 1/2 og 7 for lærerne. Vår ferie begynte 23. juni og vi starter igjen onsdag 11. august. Når startet og slutter deres? Og i og med at alle har 190 dager, så må dere da ha utrolig mye mindre av andre ferien enn oss også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
navnet sjemmer ingen
Vi starter en dag senere. Nabokommunen den 16. (lærerene) |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Bedreviter
|
I Trondheim er det ikke oppstart før 23. august i år. Det er en uke senere enn normalt, tror jeg. Jeg vet ikke hva som er grunnen til at det er så sen oppstart i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Kortere skoleferieChanett: Det er feeeeigt! :væææ: |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Kortere skoleferieDet hadde forresten vært snodig å se skolerutene til de med så lang feie. Jeg gidder ikke å lete på nettet og sammenligne, men det må jo bli mindre av noe annet? Jeg kan ikke skjønne annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Oslo skal ikke ha vinterferie i neste skoleår. (eller var det høstferie?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
maler
|
![]() Sv: Kortere skoleferieSåvidt jeg kan se har Trondheim både høst- og vinterferie og vanlig jule- og påskeferie. Men juleferien i år er vel ikke kjempelang i og med at alle rødlappdagene ender på helg. Og en uhorvelig mengde fridager og planleggingsdager som vanlig. Skolen slutter 23. juni, det er kanskje et par dager senere enn vanlig?
![]() |
#115 |
superbruker
|
Jeg trodde at det hadde sammenheng med at det var 53 uker i fjor. Det er i hvert fall det jeg fikk høre.
![]() |
#116 |
Men først, kaffe!
Stemmer det, det er de beveglige helligdagene som har gjort utslag i lang skoleferie mange steder i år. Andre steder har man valgt å legge litt ekstra til f.eks. jul istedet for å ta alt om sommeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Medlem siden: Sep 2007
De fleste planleggingsdager legges rett før skolestart, første dag etter jul og første dag etter påske. Det er ulikt fra kommune til kommune hvor mange man har. Det er vel ett minsteantall, men det husker jeg ikke. Det er også skoler som har halve planleggingsdager etter at skoledagen er over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Sv: Kortere skoleferieVi har kortere juleferie enn vi pleier i allefall. Uansett så har skoleåret 190 dager i Norge.
![]() |
#120 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Kortere skoleferieKortere skoleferie: Nei takk!
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|