Sv: Nerde-skattejakt?
Vi er også nybegynnere og har vel funnet en 8-9 cahcer i sommer. Jeg har kjøpt meg GPS for å ha som sikkerhet i sekken på fjellturer, og geocaching har vært en morsom måte å bli kjent på GPSen på. Hvor langt man vil gå, bestemmer man jo selv. Noen cacher kan man kjøre helt fram til, mens andre ligger langt fra bilvei. Jeg har små barn, og for dem er det en kjempemotivasjon å ha en skatt som mål for turen. Mange av cachene ligger dessuten på steder som det er noe "ekstra" ved. Severdigheter, utsiktspunkt osv. Ungene mine liker best cachene der man kan bytte til seg en skatt, men det er også moro å finne de bittesmå der det bare er en logg. På geocaching.com ser du størrelsen på cachen og det står ofte om det er en "byttecach" eller bare en logg. Husk å få med deg alle hint og beskrivelser av hvor cahcen ligger, for noen kan være vanskelig å finne. GPSer viser ikke alltid 100 % riktig heller, og med 3-4 m feilmargin er det greit å ha med seg noen hint.
Jeg ble overrasket over hvor mange cahcer det er i området der vi bor, og skal man på ferietur, så kan man jo lete opp cacher over hele verden.