Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruke penger på tv-avstemninger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 15:51   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke penger på tv-avstemnminger

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Er ikke NRK kommersiell synes du?

Hva med at de i tillegg til å kreve lisens også tar inntekter på reklame i forbindelse med sportssendinger? Det er frekt. Enten det ene eller det andre, synes jeg, men det er klart at NRK synes det er fryktelig behagelig med begge deler. Lettjente penger i alle fall! Bare å sende ut en giro og værsågod og betal!
Litt sånn som med bompenger/bompengeringer som blir bygget for å finansiere et eller annet veiprosjekt, og blir værende, i TILLEGG til at man betaler veiavgift. Lett-tjente penger, og vi bare nikker og aksepterer uten å mukke.

Nei, sammenlignet med andre kanaler synes jeg ikke NRK er veldig kommersiell. Alternativet til giroene er kanskje det å kun ha kommersielle kanaler. Det synes jeg ikke er et godt alternativ.

Jeg synes det blir et fattig samfunn hvis vi ikke skal bidra til ting vi i ikke vil benytte oss av. Helt ugjennomførbart er det også forsåvidt. Jeg hører ikke på opera, men sponser gjerne operahus så lenge det er politisk flertall for det. På samme måte som jeg gjerne ser at det gis offentlig støtte til politiske partier jeg ikke har mye til overs for, kommunal støtte til idretter jeg aldri har har søkt meg til, eller opprettelse av sykehusavdelinger jeg (forhåpentligvis) aldri vil måtte legges inn på. Vi lever heldigvis i et velferdssamfunn, ikke i et samfunn hvor den sterkestes rett og egosentriske interesser rår. Da må man tåle at skattepengene brukes til andre formål enn de man selv foretrekker. Ved å benytte seg av stemmeseddelen når det er valg, kan man imidlertid påvirke i den retning man ønsker.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.