Sv: Et litt "klamt" spørsmål
Jeg hadde syntes det var et veldig merkelig spørsmål, men hadde sikkert sagt ja. Mest fordi jeg hadde følt meg litt bondefanget av situasjonen, tror jeg.
Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.
Nå leste jeg at du lånte penger til flere av foreldrene til storebrors venner - også slo det meg: låner man penger som voksen, altså?
Gjør dere det? Det hadde ikke falt meg inn, faktisk.
Selvsagt kan det være situasjoner der man plutselig står i en knipe og det er praktisk å låne av noen andre. Jeg har opplevd å stå i butikken, ved kassa, uten pengebok, og fått tilbud om å låne penger av vedkommende i køen bak, som jeg kjente fra før (men på ingen måte godt nok til at jeg ville drømme om å be om å få låne penger i en annen situasjon). Nå bor vi like ved butikken, så jeg valgte å dra hjem etter pengeboken, men hadde det vært like før stengetid eller på andre siden av byen, hadde jeg definitivt takket ja til tilbudet.
En gang hadde jeg med en gruppe studenter på restaurant, i embeds medfør, og da jeg skulle betale så virket ikke kortet mitt(!). Det var utrolig pinlig, men det var ikke så mange andre alternativer enn å låne penger av to av dem. Selvsagt skulle jeg gjerne vært situasjonen foruten, men jeg overførte pengene fra konto samme kveld, så det var ikke egentlig så veldig dramatisk, og i ettertid ser jeg ikke at det var så mye annet jeg kunne gjøre heller. Jeg tror ikke omdømmet mitt fikk noen alvorlig knekk i ettertid akkurat.
|