Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
Milfrid rødprikker med kompliment. Det er juks. :hevnet seg:
Altså - jeg er ikke misunnelig på de som kan jobbe deltid. Til tross for at jeg selv ikke kan det - fordi jeg har organisert mitt liv annerledes.
Poenget mitt er at de som kan velge å jobbe deltid uten at mannen jobber seg til døde og uten at de trenger gi avkall på noenting virker helt verdensfjerne på meg. Ok - det er noen som kan det, men disse er da virkelig ikke normen. Normen er at de fleste i dette landet har temmelig normale lønninger. Og en slik normal lønn holder ikke til å forsørge seks mennesker med fritidsaktiviteter og det hele - det er rett og slett ikke nok penger. Så kan man si at penger ikke er viktig så mye man vil - men når man mangler penger til elementærting så er det ikke mer å diskutere - penger ender opp som et av de viktigste behovene man da har.
Om man velger bort å eie luksushytte for å heller være hjemme og ikke jobbe - greit. Men da må man innse at man er i en gruppe med bedre råd enn folk flest og slutte å late som om de valgene man selv tar rett og slett er tilgjengelige for folk flest.
|