Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Se & Hør

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Kjøper du Se & Hør - og hva stemmer du?
Jeg kjøper ikke Se & Hør - stemmer FrP 4 2,84%
Jeg kjøper Se & Hør - stemmer FrP 4 2,84%
Jeg kjøper ikke Se & Hør - stemmer rød-grønt 68 48,23%
Jeg kjøper Se & Hør - stemmer rød-grønt 11 7,80%
Jeg kjøper ikke Se & Hør - stemmer Krf 0 0%
Jeg kjøper Se & Hør - stemmer Krf 0 0%
Jeg kjøper ikke Se & Hør - stemmer Høyre 16 11,35%
Jeg kjøper Se & Hør - stemmer Høyre 4 2,84%
Jeg kjøper ikke Se & Hør - stemmer Venstre 16 11,35%
Jeg kjøper Se & Hør - stemmer Venstre 6 4,26%
Jeg kjøper ikke Se & Hør – stemmer annet enn alternativene over 8 5,67%
Jeg kjøper Se & Hør – stemmer annet enn alternativene over 4 2,84%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 16:33   #41
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Se & Hør

Jeg kjøper ikke Se og Hør - og jeg stemmer Rød-Grønt.

Gammel 11-02-07, 16:37   #42
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Samme her.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 17:04   #43
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper ikke Se og Hør, og stemmer Venstre.
Får jeg anledning til å lese hos venniner etc, ja så gjør jeg gjerne det.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 18:14   #44
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie, her.

Her er det mange som lyger, ja!

Det har du ikke noe grunnlag for å mene noe om. Eller mener du at Se&Hør er et så fantastisk blad at det er ubegripelig for deg at noen synes det er kjedelig?

Jeg leste igjennom et Se&Hør i 2004, svigerinnen min hadde lagt det igjen, og for meg som ikke leser det til vanlig, ante jo ikke hvem nesten noen av folkene var. Dritkjedelig og dårlig var det.

Kjøper ikke, og stemmer rød-grønt.

Gammel 11-02-07, 19:54   #45
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Det har du ikke noe grunnlag for å mene noe om. Eller mener du at Se&Hør er et så fantastisk blad at det er ubegripelig for deg at noen synes det er kjedelig?

Det kan ha noe med dette regnestykket her:

Sitat:

Kvar veke sel kjendisblada Se og Hør og Her og Nå 660.701 eksemplar i alt. Se og Hør reknar med at 4,4 personar les kvart eksemplar. Viss eg inkluderer blada C! og D!, les om lag tre millionar nordmenn kjendisblad kvar veke. Me er 4,6 millionar i kongeriket. Trekkjer eg frå dei 900.000 mellom 0 og 14 år, står eg igjen med 3,7 millionar potensielle lesarar. Dei som ikkje blar i eit kjendisblad kvar veke, er med andre ord ein minoritet!

Sakset fra denne artikkelen : http://www.dagogtid.no/nyhet.cfm?nyhetid=323

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 19:55   #46
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper en sjelden gang. Ikke fordi jeg bryr meg så stort om sladderet og hva som måtte stå skrevet her, vet jo at brorparten sannsynligvis er oppdiktet likevel. Men å bla gjennom Se&Hør er helt ok tidsfordriv en gang i blant. Liker å titte på bilder av oppstæsja kjendiser og kjenne litt på misunnelsen over deres flotte kropper, perfekte liv og vakre kjærester.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 19:58   #47
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:00   #48
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Men nå er ikke FP representativt for den norske befolkning.
Her er en klar overvekt (i hvert fall blant de aktive) av kvinner mellom 30-40, med høy utdannelse og som er samfunnsengasjerte i en eller annen grad.
Disse stemmer ikke Frp, de leser ikke Se&Hør og lignende (knapt VG), og de trenger heller ikke å lyge i en anonym spørreundersøkelse.

(Hadde dette vært NM, hadde nok resultatet vært annerledes. :fordomsfull: )

Gammel 11-02-07, 20:14   #49
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Men nå er ikke FP representativt for den norske befolkning.
Her er en klar overvekt (i hvert fall blant de aktive) av kvinner mellom 30-40, med høy utdannelse og som er samfunnsengasjerte i en eller annen grad.
Disse stemmer ikke Frp, de leser ikke Se&Hør og lignende (knapt VG), og de trenger heller ikke å lyge i en anonym spørreundersøkelse.

(Hadde dette vært NM, hadde nok resultatet vært annerledes. :fordomsfull: )

Ja du sier noe der.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:39   #50
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri i mitt liv kjøpt et eneste se og hør, men finner jeg det hos noen, så leser jeg det villig vekk...(Godt doblad spør du meg)

Gammel 11-02-07, 20:46   #51
Marian
29 år

Marian sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Jeg har kjøpt ett blad, det var i 94 :innrømmer:

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:51   #52
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marian, her.

Jeg har kjøpt ett blad, det var i 94 :innrømmer:

Jeg har kjøpt to. Ett etter hvert av de kongelige bryllupene for kjolene var så mye finere på de bildene enn på avisbildene. :graver meg ned: Så grunn er jeg liksom.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:53   #53
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har kjøpt to. Ett etter hvert av de kongelige bryllupene for kjolene var så mye finere på de bildene enn på avisbildene. :graver meg ned: Så grunn er jeg liksom.

Så skjønn du er, Nenne.

Gammel 11-02-07, 22:30   #54
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Sitat:

Kvar veke sel kjendisblada Se og Hør og Her og Nå 660.701 eksemplar i alt. Se og Hør reknar med at 4,4 personar les kvart eksemplar. Viss eg inkluderer blada C! og D!, les om lag tre millionar nordmenn kjendisblad kvar veke. Me er 4,6 millionar i kongeriket. Trekkjer eg frå dei 900.000 mellom 0 og 14 år, står eg igjen med 3,7 millionar potensielle lesarar. Dei som ikkje blar i eit kjendisblad kvar veke, er med andre ord ein minoritet!

Fakta: 660 000 solgte eksemplar av både Se & Hør og Her & Nå. Det er Se & Hør som sier at hvert blad har 4,4 lesere. Se & Hør er ikke akkurat kjent for å drive omfattende kildegransing eller være veldig nøyaktig i omgangen med sannheten, så i min bok er det eneste tallet på bordet 660 000 solgte eksemplarer av begge blad samlet. Jeg regner med at en del av de som kjøper Se & Hør også kjøper Her & Nå, så i praksis er lesertallene trolig enda lavere.

Og som det allerede er påpekt: FPs brukere representerer neppe den gjengse Se & Hør-leseren.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:09   #55
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt Se og hør én gang, og det var da mannen og jeg var på telttur i 1999. Da lå vi i soveposene våre og leste sladder. :ærlig:

Jeg tillater meg å si at jeg ikke kjøper Se og hør. Stemmer SV.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:21   #56
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Kjøper aldri, stemmer rødgrønt.

Gammel 11-02-07, 23:26   #57
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg og mannen pleide en periode å kjøpe Se&Hør hver uke, bare fordi Cowboy-Laila og hennes kjære Per-Jan var med. Veldig underholdende. Ja, vi er onskapsfulle. Jeg stemmer rød-grønt og mannen stemmer blått.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:30   #58
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Fakta: 660 000 solgte eksemplar av både Se & Hør og Her & Nå. Det er Se & Hør som sier at hvert blad har 4,4 lesere. Se & Hør er ikke akkurat kjent for å drive omfattende kildegransing eller være veldig nøyaktig i omgangen med sannheten, så i min bok er det eneste tallet på bordet 660 000 solgte eksemplarer av begge blad samlet. Jeg regner med at en del av de som kjøper Se & Hør også kjøper Her & Nå, så i praksis er lesertallene trolig enda lavere.

Og som det allerede er påpekt: FPs brukere representerer neppe den gjengse Se & Hør-leseren.

Siden jeg jobber innenfor media, og har tilgang til masse data. Så kan jeg oplyse følgende: Det er Synovate MMI som oppgir de offisielle lesertallene for blader, og TNS Gallup som har de offisielle lesertallene for aviser. Så dette er kilden som alle blader bruker når de oppgir lesertallene sine, og ikke noe blader/aviser finner på selv. Har også en base på jobb hvor jeg kan finne ut det meste demografiske nøkkeltall som alder og kjønn på de forskjellige leserne til de forskjellige bladene +en masse,masse annet. Men som sagt, det er jo aldri helt nøyaktig.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:51   #59
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Stemmer du blankt HVER gang?

(Det er bedre enn å ikke stemme, den skal du ha! )

Har ikke gjort det hver gang, men gjorde det forrige gang.
Politikk bryr meg svært lite.

Gammel 11-02-07, 23:54   #60
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Har ikke gjort det hver gang, men gjorde det forrige gang.
Politikk bryr meg svært lite.

Det tar vi en i ny tråd til høsten før kommunevalget!

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.