Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spinoff likestilling osv - hvem gjør hva hjemme?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-10, 19:21   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff linkestilling osv - Hvem gjør hva hjemme?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Syke foreldre: Hæ? Ingen av oss har arbeid med syke foreldre - de klarer seg selv.
Venner: Vi har ikke særlig mye arbeid med vennene våre.

Og ja, jeg er fornøyd.

Jeg mente barnas venner - det er jo ofte en del organisering/henting og bringing/bursdager osv når barna er små.

Syke foreldre var jo noe som kom opp i den andre tråden som en typisk "kvinneoppgave", det var derfor jeg tok det med.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 19:30   #2
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi deler likt på husarbeid stort sett. Han tar oppvasken hver dag, jeg lager mer middag enn han. Vi deler på klesvask, husvask (har stort sett vaskehjelp). Utendørs er han mye flinkere enn meg, til gjengjeld holder jeg styr på det meste av klær, klesskap, klesinnkjøp osv. Han tar minst sin skjerv av arbeidet med barna, men kjøringer hit og dit er mest meg siden han pendler og er borte 3 dager i uka. Og det er de dagene det er mest aktiviteter på.

Noe som jeg er misfornøyd med er ansvaret for organisering av jul og gavenhandling sånn generelt. Det er dessverre jeg som handler alle julegavene, med unntak av 1-2 stk kanskje. Og det er jeg som har oversikt over det meste i forhold til jul. Jeg arbeider med å få han til å ta ansvaret for noen av oppgavene, dvs både å planlegge og utføre oppgaven. Det er sånn passelig vellykket, men jeg gir meg ikke. Jeg nekter å gå hele desember med stressnakke fordi det er altfor mye å tenke på både på jobb og hjemme, han får ta ansvaret for noe han også.

Gammel 12-08-10, 19:32   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Levere/hente barn: Jeg leverer som regel, mannen henter. Noen dager bytter vi, noen dager gjør en begge deler.

Husarbeid: Relativt likt fordelt mellom begge to.

Arbeid ellers i huset: Vi deler på. Han gjør nok noe mer enn meg.

Bilen: Han har ansvaret all den tid han "må" ha bilen til jobb hver dag og jeg sykler/går.

Annen oppfølging av barna: han er med på en del foreldresamtaler osv., jeg er med på nesten alle (ja, yrkesskadet og liker å være med). Jeg følger stort sett opp fritidsaktivitetene, all den tid jeg stort sett finner meg et sosialt miljø med de andre foreldrene.

Jeg tror ikke jeg kan klage over at jeg gjør så veldig mye mer enn han. Begge jobber 100 %, han litt mer enn meg, men det tar han hjemme/tidlig på morgenen.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.