|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: [Lavkarbo] NybegynnerfrustrasjonerOmelett i rapsolje? Hvorfor i alle dager lager du det? |
|
|
|
#2 |
|
VeloppDragen
|
Sv: [Lavkarbo] Nybegynnerfrustrasjoner
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Lavkarbo] NybegynnerfrustrasjonerHeldigvis kan jeg bruke smør. Til vanlig er det bare søtmelk, fløte og is jeg bør holde meg unna, men nå som jeg har inntatt yoghurt, kesam og cottage cheese daglig, har jeg fått problemer. De siste to dagene har jeg minimert innholdet av dette i maten, og i går gikk det mye bedre. Sønnen min (som også er laktoseintolerant) bruker den blå margarinen, og jeg er glad jeg slipper. Rapsolje brukte jeg fordi Fedon anbefalte det, men det ble med den ene omeletten. Men jeg bruker rapsolje til andre ting (det er jo en av oljene som tåler varme godt, har jeg skjønt) hvor smaken på oljen ikke blir så framtredende.
|
|
|
#5 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Lavkarbo] Nybegynnerfrustrasjoner: alternativer til nøtter og melkeprodukterKan du spise ost? Hvis du tåler det,så kan du lage ostesnacks - steke i micro, osteterninger osv...Nå har det kommet bokser hvor det ligger osteterninger ideilig lake også - feks m hvitløk og chili.. nam.
|
|
|
#6 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Lavkarbo] Nybegynnerfrustrasjoner: alternativer til nøtter og melkeprodukter
Jepp - hard ost går fint. Fetaost også. Det skal jeg jammen utnytte mer. Stekt ost er jo kjempegodt.
|
|
|
#7 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
![]() |
Sv: [Lavkarbo] Nybegynnerfrustrasjoner: alternativer til nøtter og melkeprodukterNå er ikke jeg noen ekspert altså, men jeg ville bare si at det virker nesten som du har kommet i ketose med de symptomene du nevner. Kanskje du er en av de som går lettere i ketose? Symptomene du beskriver: svimmelhet/ veldig sulten er symptomer som kan komme i begynnelsen av en kostomlegging til lavkarbo/ketolysekost. Men det pleier å gå over etter 1 uke eller 2. Og da vil du føle deg i helt enormt god form. Jeg har aldri følt meg bedre enn jeg gjør når jeg spiser lavkarbo / er i ketose, og jeg hadde de samme symptomer som deg første uka. Jeg var svimmel/trøtt, hadde et veldig sultbehov, og lett hodepine. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|