|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: Denne er jeg spent på jussen i
Altså, jeg har virkelig ikke peiling på dette, så jeg spør fordi jeg lurer, ikke for å kverulere. Men altså, daglig omsorg er noe man kan avtale selv, uten noen rettsinstans involvert? Hvis to stk går fra hverandre, så kan de selv bli enige om hvem som skal ha den daglige omsorgen? Og det kan de bli helt av seg selv, og det er ikke mer bindende enn at de kan endre på det når de selv vil - altså når begge to vil?
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
For å konkludere dette raskt: Nei, du har ikke rett. Hele denne teorien er rett og slett enkelt og greit helt feil, |
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Så det betyr at hvis man skiller seg, så må man ha en rettsinnstans som avgjør hvem som har daglig omsorg, og hvis man ombestemmer seg, så må man har ny runde for å avklare omsorgen? To foreldre kan altså ikke bli enige seg i mellom hvordan de vil fordele den daglige omsorgen mellom seg, uten å involvere en tredjepart?
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Jeg utdypet mer etterpå da. |
|
|
|