|
|||||||
| Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?På facebook er det helt grusomt. Enkeltbokstaver som "d" i stedet for "det" og "r" i stedet for "er", orddeling, dialekt og dårlig grammatikk, er noe jeg ser hele tiden. Jeg prøver hvert fall å skrive så korrekt som mulig, og blir overrasket over at andre ser så lett på det. Skjønner de ikke hvordan andre oppfatter dem?
|
|
|
#2 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?
Vel, det er Facebook. Hvordan de blir oppfattet på bakgrunn av skrivemåte, er nok underordnet.
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Jeg mener bare at andre kan ha andre kriterier for hvordan man må være for å bli oppfattet bra, enn det at de bruker tid på å korrekturlese statuskommentarer. Og at de ser på det mer som en muntlig arena. Det er ikke sikkert folk sidestiller facebook-skriving og skriving i mer formelle sammenhenger. Akkurat som man ordlegger seg forskjellig etter hvilket nivå av formalitet man befinner seg på.
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Nu tøtteæ at a kannina e ailltj fer greiføkjte, fælke kainnj da vel tållå tå ka dæm drivpå me utannj atte den som låsså ska slet sæ ut fer å skjønn kær dem sei? Dæm sei da bærre likejøldi...lekejøldeheit... småteng som "æ hi virri ein tur på dassen og dein va fast å fin i dag å, så no e de hælg"
|
|
|
#6 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, ikksant? Voffår skal de være så formelt? Å voffår ærde bare trøndere som skriver på dialekt, hæ? Vi østlenninger har da åsså dialekt. De ær urettfærdi, ass.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?Jeg bruker et ord på dialekt, og det er dåke.
|
|
|
|
#8 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|