Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tips om tannpuss?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-10, 09:15   #1
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips om tannpuss?

Vi synger "Puss puss, så får du en suss/hus/mus/kluss/buss/lus" med nussing eller bevegelser (f.eks. kiling) til. Det hender at funker. Ellers er jeg like oppgitt som deg. Har vurdert elektrisk tannbørste. Helsesøster anbefalte sånn tannbørste som pusser tre sider samtidig (fås i babystørrelse), så får man i alle fall gått over alt.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:47   #2
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Snuppsi da ca 16mnd. synes tannpuss var grusomt. Skrek og hylte, kneip igjen munnen og gråt. Jeg gjorde det om til en lek hvor spytting av vann ble stor stas, noe vi begge gjorde. Eks. masse vann i munnen, "plutselig" spytte hardt i vasken med en oiiii etterpå, morrolyder og stor oppstandelse. Og så pusset vi litt mellom spyttene, så økte pussetiden gradvis til hun skjønte poenget.
Savner den lille stunden der kjenner jeg. Ble en ordentlig kosestund etterhvert.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:48   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Snuppsi da ca 16mnd. synes tannpuss var grusomt. Skrek og hylte, kneip igjen munnen og gråt. Jeg gjorde det om til en lek hvor spytting av vann ble stor stas, noe vi begge gjorde. Eks. masse vann i munnen, "plutselig" spytte hardt i vasken med en oiiii etterpå, morrolyder og stor oppstandelse. Og så pusset vi litt mellom spyttene, så økte pussetiden gradvis til hun skjønte poenget.
Savner den lille stunden der kjenner jeg. Ble en ordentlig kosestund etterhvert.

Det var en god idé. Mine kunne ikke spytte da de var 16 mnd, men nå som han er 2 1/2 kan han det jo. Takk for tips.

Gammel 24-08-10, 09:53   #4
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan godt være at hun var eldre altså. Jeg husker hvor vi bodde og regnet meg fra der ca.
Husker bare at hun var så innmari liten i forhold til den svære 7,5 åringen som pusser tennene helt fint nå liksom.

Men jeg sto for hovedspyttingen i begynnelsen, så gjorde hun det beste hun kunne, gøy var det uansett.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 10:29   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Har vurdert elektrisk tannbørste.

Vi begynte med elektrisk tannbørste på Blobben i sommer, men måtte kutte. Hun har rett og slett ikke stor nok munn, så det ble vondt for henne å bruke den. (Jeg hadde selvsagt kjøpt barnetannbørste, men den var fortsatt for stor.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 10:32   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi begynte med elektrisk tannbørste på Blobben i sommer, men måtte kutte. Hun har rett og slett ikke stor nok munn, så det ble vondt for henne å bruke den. (Jeg hadde selvsagt kjøpt barnetannbørste, men den var fortsatt for stor.)

Takk for tips. Da utgår det med høye kneløft, ja. Hassel har ikke verdens største løvegap han heller. Da skal jeg kjøpe sånn trekant-børste, i alle fall.

Svar

Emneord
flour, hygiene, tann, tannpuss, tenner

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:33.