Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du ta ferie i barnas sommerferie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan du ta ferie i løpet av skolens sommerferie?
Ja, men vanligvis ikke mer enn én uke i løpet av barnas sommerferie. 3 1,66%
Ja, men vanligvis ikke mer enn to uker i løpet av barnas sommerferie. 11 6,08%
Ja, jeg kan vanligvis ta tre uker eller mer i løpet av barnas sommerferie. 163 90,06%
Nei, jeg kan vanligvis ikke ta ut noe ferie i løpet av barnas sommerferie. 3 1,66%
Dustepoll/Jeg har ikke ferie/Jeg vil helst ikke ha ferie med ungene 1 0,55%
Deltakere: 181. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-10, 22:02   #61
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg tror vi vil komme til å ha ferie sammen med barna, men problemet er vel at vi ikke har ferie HELE sommerferien deres. 8-9 uker liksom.

Det er vel ganske utopisk å forvente at to foreldre begge skal kunne ha fri samtidig som barna hele veien. Uansett hvor man bor.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 22:06   #62
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må legge til at vi er jo hjemme hele sommeren og har ikke de store utfordringene i forhold til barnepass som mange har og vi setter pris på å ha ungene rundt oss de 8 ukene det varer. De er med i fjøs og på jordet

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 22:36   #63
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Ville helst svare dustepoll, for jeg kan ta tre uker, MEN ikke mer. Svarte tre uker eller mer da.

Gammel 24-08-10, 06:52   #64
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i permisjon nå, men til vanlig kan jeg ta mer enn 3 uker ferie om sommeren. Kan bestemme (innenfor rimelighetens grenser) når det skal foregå selv. Kan også spare ferie og bruke på andre tider av året hvis jeg planlegger det litt på forhånd. Har betalt fri i jula og påsken i tillegg til vanlig lovbestemt ferie.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 08:33   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jo, men i Trondheim har man jo i det minste SFO tilbud.
Det har ikke vi. Dermed må man enten ta ferien hver for seg (foreldrene) sånn at det blir 7-8 uker iallefall, eller finne andre muligheter for barnepass.

Har deres SFO stengt hele sommeren?

Gammel 24-08-10, 15:25   #66
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både far og jeg har kunnet ta ut fire uker i ungenes ferie. Tre av disse ukene har SFO/barnehage vært stengt.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.