Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-10, 14:08   #1
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: S-max, Sharan, Mazda 5 eller Touran?

Opprinnelig lagt inn av ponna, her.

Akkurat dette liker jeg godt med Sharan. Jeg ser for meg at vi til vanlig vil komme til å bruke 2-2-konfigurasjon, slik at ungene faktisk kan gå ut bakluken(i den trange garasjen) om nødvendig.

Og samtidig ha en løsning der ting som evt. ligger i bagasjerommet veldig lett kan komme flyvende framover pga. manglende sikring av det?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 14:20   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Og samtidig ha en løsning der ting som evt. ligger i bagasjerommet veldig lett kan komme flyvende framover pga. manglende sikring av det?

Jeg ser poenget ditt, og det er noe jeg er ganske bevisst på. Jeg har aldri løse gjenstander i bagasjerommet, men har vogn, sekker og bagger der. De to bakerste setene er så brede og så høye at jeg ikke kan skjønne at det skal være fysisk mulig at disse tingene skal komme seg fram i resten av bilen ved en krasj. Da må i så fall setene løsne eller brettes, og da har vi strengt tatt større problemer.

Men mulig det er noe jeg ikke har tenkt på?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 15:08   #3
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Jeg ser poenget ditt, og det er noe jeg er ganske bevisst på. Jeg har aldri løse gjenstander i bagasjerommet, men har vogn, sekker og bagger der. De to bakerste setene er så brede og så høye at jeg ikke kan skjønne at det skal være fysisk mulig at disse tingene skal komme seg fram i resten av bilen ved en krasj. Da må i så fall setene løsne eller brettes, og da har vi strengt tatt større problemer.

Men mulig det er noe jeg ikke har tenkt på?

Når man kjører med bare 2 seter til baksete, eller 2+2, blir det plass mellom setene for at ting kan komme fram. Små ting blir raskt tunge når g-kreftene tar tak i dem...

Jeg vet ellers VW har løsninger til en del andre modeller med nettingvegger som skrus fast. vil tro man får slikt til flere merker, men kan være at de blir noe mer upraktiske.

Sist redigert av mrc : 26-08-10 kl 15:20.
Gammel 26-08-10, 15:49   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Når man kjører med bare 2 seter til baksete, eller 2+2, blir det plass mellom setene for at ting kan komme fram. Små ting blir raskt tunge når g-kreftene tar tak i dem...

Jeg vet ellers VW har løsninger til en del andre modeller med nettingvegger som skrus fast. vil tro man får slikt til flere merker, men kan være at de blir noe mer upraktiske.

Små, tunge ting ja, type støvler og brusflasker, men ikke sekker og vogner.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 17:14   #5
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Mange ting å ta hensyn til her ser jeg. Vi må nok gå i tenkeboksen og prøve alternative bilene tror jeg.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 14:36   #6
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Ja, der sier du noe.
Så det finnes igrunnen ingen god løsning for akkurat dette behovet, annet enn å kjøpe bil med skyvedør?

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 15:06   #7
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ponna, her.

Ja, der sier du noe.
Så det finnes igrunnen ingen god løsning for akkurat dette behovet, annet enn å kjøpe bil med skyvedør?

Tja. Hvis det kun er garasjen som er problemet, så kan man jo polstre veggene litt - tipset mitt er f.eks. et sitteunderlag. Men klart, skyvedører er praktiske ellers. Som sagt også, så er det så vidt jeg har forstått ganske dårlig med løsninger, som er helt sikker, for Mazda 5. Er slik jeg forstår det ikke fester, og man blir da avhengig av hundegitter e.l. som står presset mellom vegg og gulv. Hvor mye slik i praksis tåler blir en annen sak.

Hva Ford har vet jeg ikke. Siden VW har en løsning i Touran, vil jeg tro de har det i Sharan også.

Sikkerhetsnettet i Touran kan jeg også flytte lengre fram i bilen. F.eks. at jeg tar ut baksetet og videre har sikkerhetsnettet lengre fram slik at jeg kan laste store ting, samtidig som det ikke skal kunne komme framover. Jeg har aldri prøvd å ha det lengre fram, men tror det da er slik at nettet nede festes i festene som baksetet ellers står festet i, samt at det er fester i taket for det.

Gammel 29-08-10, 18:55   #8
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du har ikke vurdert Citroen C4 Grand Picasso? De har også 3 like store seter i baksetet. Vi har hatt tre store bilseter i de setene.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.